Soccer, Soccer en nog eens Soccer! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu Soccer, Soccer en nog eens Soccer! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Oktober 2009 | Canada, Lethbridge

Hallo allemaal, daar was ik weer:P Haha schrik niet, maar alweer een (klein) verhaaltje over de gang van zaken hier in Canada..

Deze blog ga ik wijden aan maar 1 onderwerp, en zoals je misschien al uit de titel op kon maken is dat voetbal!

Gister namelijk voor het eerst in maanden weer echt gevoetbald, bij mijn nieuwe indoor-soccer team :D

Voordat mijn training begon, was ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe het voetbal hier zou zijn, wat het niveau was, hoe ze speelden, of het vergelijkbaar was etc etc etc...

Het was wel even wennen weer, indoor-soccer is hier namelijk niet helemaal hetzelfde als wat ik in Nederland gewent was.. Hier is het meer een 'ijshockey' variant, wat inhoudt dat je met de muur/boarding speelt en de bal dus continu in het spel blijft. Het is nog wel even zoeken voor mij om goed van de boarding gebruik te maken, en dus hoe je de bal moet spelen etc.. De vloer is ook anders, is namelijk een soort van kort dik kunstgras, binnen, waar je je lekker aan open kan halen:P Je wisselt ongeveer elke 3 minuten, wat misschien heel snel klinkt, maar geloof me, na 3 minuten ben je ook wel toe aan een wissel, zeker met mijn huidige conditie:P! Het veld is denk ik ongeveer even groot, maar in plaats van een rechthoek is het nu ovaal (net zoals ijshockey). Verder speel je 6 tegen 6, wil je een compleet team hebben, dan moet je op zijn minst 15 speelsters hebben. Mijn team heeft er 18, haha dat is bijna meer als met veld:P Maar goed, om goed door te kunnen wisselen is dat ook wel nodig;) Wedstrijden duren 50 minuten, dus 2 helften van 25 minuten;)

Mijn voetbalteam bestaat uit allemaal meisjes van mijn leeftijd, sommige iets jonger, sommige iets ouder, al met al een hele leuke groep:D De trainingen zijn vrij intens, beginnend vooraf met tactisch overleg,, haha, toen ik dat allemaal zag hoe dat gaat hier schrok ik wel een beetje. Ze zijn hier allemaal zo fanatiek bezig met hun sport, maar dat maakt het natuurlijk wel weer extra leuk:D Na 2 minuten was ik al helemaal bekaf, maar gelukkig was ik niet de enige, en bleek dat dus normaal te zijn:D
Het niveau is (vind ik) best hoog, en ik zal dan ook goed mijn best moeten gaan doen om het bij te benen, maar dat maakt het een leuke uitdaging!

Ik train op dinsdag en op vrijdag, wedstrijden zijn op woendag, is helemaal perfect, want zo zijn mijn weekenden lekker vrij om andere dingen in te plannen, en mijn weken lekker vol om mezelf bezig te houden hier:P Verder ben ik superblij dat ik weer aan het sporten ben, want dat was wel weer eens nodig!

Nou tot zover de voetbal- update, hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben, voor vragen zijn jullie natuurlijk altijd welkom!

Hele dikke kus!

  • 07 Oktober 2009 - 15:12

    Mam:

    Helemaal Top, Ik hoop dat ik een keer kan komen kijken. Wie weet!!!
    Dikke kus

  • 07 Oktober 2009 - 15:25

    Natasja,nancy:

    Hé lieve nicht..

    wat een lange,gezellige en boeiende verhalen heb je steeds weer!!Heerlijk joh weer sporten!en veel leeftijdgenoten dat is helemaal top!
    nancy wil ook nog even wat type;ze mist je best wel...

    lieve anne,ik hoop datje het leuk hept kusjes nancy

  • 07 Oktober 2009 - 15:35

    Iris:

    Hee Anne!
    Nogmaals bedankt voor je lieve berichtjes op mijn blog, en ik vind het heel leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Ik blijf je natuurlijk volgen en ook het bandje bungelt nog steeds om mijn pols (hoewel de tekst al bijna niet meer te lezen is...).
    Liefs Iris

  • 07 Oktober 2009 - 16:02

    Pap:

    maak of laat maar een videootje maken ofzo, kunnen we ook weer visueel van je capriolen genieten!

    xxx pap

  • 07 Oktober 2009 - 19:09

    Marcel Verbeek:

    weer 2 prachtige stukjes van je gelezen. blij voor je dat je nu toch eindelijk kan voetballen.

  • 07 Oktober 2009 - 19:17

    Fleur:

    Anne panne poepchinees
    WAT COEWL DAT JE WEER VOETBALT :D

    heeeel veeel succes allerliefste zus van de helee wereld die in canada zit en heel coewl is

    xje kleine poepchinees(L)

  • 07 Oktober 2009 - 19:40

    Linda:

    Hey Anne!

    Ik was vanavond bij het zaalvoetbal kijken hier gewoon op texel:)
    wat denk je zit daar je moeder en wat doet ze ondanks dat jij niet meer meespeelt........... jaja je raad het al ze zat nog steeds van die harde kreten te geven!!!!
    Zo leuk,ze leeft gewoon nog steeds helemaal mee.
    Echte trouwe supporters noemen we dat.

    Oja niet te goed je best doen daar anders pas je volgend jaar niet meer in ons team dan vind je dat allemaal te makkelijk!!!

    Groetjes Linda.

    Opes vergeten te zeggen dat ze helaas met 3-1 verloren hebben...........:(

  • 08 Oktober 2009 - 08:39

    Tomas Van Heerwaarden:

    lekker hoor, keep it up

  • 08 Oktober 2009 - 09:20

    Nikki:

    Eey anne!!
    Gaaf dat je weer mag/kan voetballen:) Geniet er maar van en veel vage kennissen maken hè ;)
    Tot over (nog maar) 280 dagen
    Xx Nikki

  • 10 Oktober 2009 - 22:49

    Opa:

    Heeelfijn voor je schat , genieten he,

    kusjes Opa

  • 12 Oktober 2009 - 13:36

    Imme Ruarus:

    Heey Anne!! Jij hebt helemaal je ding gevonden zie ik :) Valt het jou ook op dat het lijkt alsof men veel fanatieker met 1 ding bezig is dan in Nederland? Ik heb echt het gevoel dat we thuis maar een beetje voor spek en bonen meedoen als je ziet hoe intens men hier hobby's uitoefent.

    Xxx

  • 18 Oktober 2009 - 21:26

    Bruno:

    Hoi lieve Anne. Weer even een berichtje van tegenover. Hier gaat alles zijn gangetje en ik hou de overkant goed in de gaten. Ook daar gaat alles naar behoren. Jullie nieuwe hond is een plaatje. Wat een schat van een beest, prachtig om te zien en nog lief ook. Wat een prima berichten. Anne te paard!!!!!! Dus als je weer thuis komt gaan wij samen naar de paarden, zadel er op en wegwezen. Lijkt mij een prima plan.
    Lieve Anne we blijven je volgen en sturen zo nu en dan even een berichtje. Beloof me dat je er iets moois van maakt. Tot horens en groet. Tineke en Bruno.

  • 21 Oktober 2009 - 15:31

    ANONIEM:

    ANNNEEEEE (:
    ikheb al een x gereageerd enzeu
    maar ik wou eventjes zeggen
    :
    ik heb een 8.5 voor rekenen SO :D
    &ik wou ook eventjes zeggen
    dat ik heeeeeeeeeeeeel erg veeeeeeeeeeeeeeeeel van mijn grote [maareigenlijkwelkleine] ZUS hou(L)

    xxxANONIEM EN JE RAAD LKKR WEL WIE DENK IK

    fleur

  • 26 Oktober 2009 - 19:27

    Bettina De Jong:

    Dag Anne, wat goed om te lezen dat je het erg naar de zin hebt in Canada. Veel plezier daar! Bettina de Jong, Rotary Exchange

  • 28 Oktober 2009 - 10:06

    Marie-José:

    Hoi lieve anna,

    eindelijk een reactie van mij.
    Het heeft even geduurd, maar ik maakte steeds dezelfde fout waardoor ik je niet kon vinden. Zo te lezen op jou site heb je het erg leuk. Ik heb van Nikki natuurlijk alle verhalen gehoord. Het is nu 11.00 uur nederlandse tijd en nog even dan gaan de meiden, anna & nikki ook op stap. Nikki is nog haar laatste dingen aan het regelen. we hebben de rugzak gewogen. 17 kilo. Ze zal als een gespierde spijker terug komen. Om 13.00 uur pakken we de boot. dan moet Nikki in den Helder nog even haar fotocamera omwisselen die ze 2 weken geleden gekocht heeft. Gisteren vertoonde hij rare kuren.
    daarna door naar schiphol waar we de meiden gaan uitzwaaien.
    Tot zover het laatste nieuws van texel.
    anne veel plezier daar en ik kijk weer uit naar je berichtjes.
    Hug, Marie-José

  • 28 Oktober 2009 - 15:37

    Richard:

    hoi anne hier een snelle groet van richard je weet wel die choach en sponser van je vorige clubie.
    vind het leuk telezen dat het goed met je gaat.
    en doe maar een hoop ervaring op mischien hebben wij er ook wat aan. vanavond moeten wij tegen biersteker 4 . hopelijk weer eens en drie punten wedstrijd. spreek je gr richard.

  • 29 Oktober 2009 - 18:13

    Arno:

    nou hier dan je andere coach en ik kan je dan nu melden dat we ook echt gewonnen hebben en met 5 - 3
    het is erg leuk te lezen dat je het zo naar je zin heb, op de foto tussen die andere meiden is dat ook goed te zien
    voetballen is je hobby en daar kan je er dus met volle teugen van genieten.
    groetjes Arno

  • 30 Oktober 2009 - 18:19

    Tuitje:

    En hier je keeper.. en ik kan je zeggen dat ik je ontzettend mis bij mijn doel :(
    Zorg er maar voor dat je daar veel oefend en niet teveel went aan het voetbal daar, want volgend jaar sta je gewoon bij ons weer in de basis :D
    Heel veel plezier daar nog! Geniet er lekker van!
    XX

  • 01 November 2009 - 17:09

    Marie-José:

    Hey anne,

    Waar blijft je nieuwe verhaal?
    Moet Nikki iedere dag even beantwoorden en dacht jou gelijk ook een reactie te sturen.
    Maar helaas.
    Wacht in spanning op je nieuwe verhaal.

    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14704

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: