Trick or Treat? - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu Trick or Treat? - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Trick or Treat?

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 November 2009 | Canada, Lethbridge

Hier dan (eindelijk) weer een update van dat toch best wel koud wordende Canada! Ik denk dat het nu ongeveer een maand terug is sinds mijn laatste verslag, en er is natuurlijk weer het een en ander gebeurd! Laten we beginnen bij het begin :D

Het weekend van 10 oktober stond in het teken van Thanksgiving. In Canada vieren ze thanksgiving een stuk eerder dan in de Verenigde staten, omdat het oogstseizoen hier eerder voorbij is. (Betekent dus dat het hier kouder is;)) En die kou is geen leugen, want dit jaar mochten we genieten van een ‘witte’ Thanksgiving. Ja dus SNEEUW! Haha Sneeuw in Oktober, gelukkig voor de mensen hier ook een kleine verrassing, maar natuurlijk wel extra leuk. Dit zorgde er wel voor dat de herfst hier misschien 6 dagen heeft geduurd, want na de sneeuw zijn zo goed als alle bladeren van de boom gevallen. Maar goed, terug naar Thanksgiving. Thanksgiving is zoals jullie misschien wel weten een typisch Noord-Amerikaanse feestdag. Het staat in het teken van de familie bij elkaar brengen, dankbaar zijn voor wat ‘the lord’ ons gegeven heeft en HEEL VEEL ETEN. Zaterdag had ik met mijn gastgezin een Ham-dinner, was erg lekker! Zondag was ik uitgenodigd om bij Jim en Judi van mijn Rotary-club mijn eerste echte Turkeydinner mee te maken. Was erg gezellig, heel veel gegeten en moet nu dus de nodige pondjes eraf gaan werken haha!

Week daarna was een vrij gewone week, dinsdag en vrijdag voetbaltrainen. Dinsdag volunteeren in the Hospital.

Zaterdag ben ik naar mijn eerste echte proffesionele Football game geweest. De Calgary Stampeders vs. The Sasketchwan Roughriders! Om een beetje achtergrond informatie te geven: Deze twee teams staan gedeeld op de 1e plaats in de CFL (Canadian Football League) en zijn de grootste concurrenten haha. Gwen (mijn counsellor) en haar zoon hadden me hiervoor uitgenodigd. Beiden zijn zei grote Roughriders fans, en waren bij het oppikken van mij volledig in het groen gehuld (Teamkleur).l Mijn gastgezin is echter Stampeders fan, en ik ook, aangezien Calgary de dichtstbijzijnde stad is, en zo langzamerhand mijn nieuwe thuis wordt haha! Ik had mezelf dus helemaal in het rood aangekleed (stampeders kleur) In de metro richting het stadion werd ik vrij geïntimideerd, want alles om me heen leek groengekleurd haah. De Sasketchwan fans staan bekend als de Die-hard Crazy fans, en lopen dus rond met uitgeholde meloenen op hun hoofd, beetje raar maar wel zo leuk:P. Enfin, voor de wedstrijd enkele souveniertjes gekocht (haha Jawel ik ben nu officieel in het bezit van Foam-Fingers haha hoe coowl is dat!:D) Bij aanvang van de wedstrijd naar onze plekken gegaan, na vele treden omhoog te zijn geklommen onze plaats gevonden, ergens bovenaan maar met perfect zicht op het veld:) De wedstrijd was ontzettend spannend, en eindigde na enkele dubieuze situaties in 44-44 in overtijd. Haha, waarschijnlijk had het zo moeten zijn, want nu konden gwen en ik elkaar geen van beiden pesten:P.

De week erop mijn eerste voetbalwedstrijd gespeeld. Ging helaas niet zo goed als ik gehoopt had. We speelden tegen de Lethbride College (zijn allemaal meiden van enkele jaren ouder, die een scolarship hebben om te voetballen). Helaas hadden we met 5-3 verloren. Aan de hand van de trainingen de afgelopen weken dacht ik er wel klaar voor te zijn, haha, verkeerd gedacht dus:P. de wedstrijden zijn nog 2x zo snel, en het is ontzettend uitputtend. Wat ik jammer vind aan deze variant is dat je een stuk minder doelgericht speelt. Het is meer een beetje achter de afkaatsende bal aanrennen, en hem zo snel mogelijk naar de andere kant proberen te krijgen. Zo zit er een stuk minder tactisch spel in. Maar goed, na afloop van de wedstrijd enigszins gefrustreerd omdat het allemaal niet ging zoals ik wou (ben een paar keer over de bal gevallen etc….:() Gelukkig spelen we meer wedstrijden in een seizoen, dus op naar de volgende haha!

De schoolweek was vrij leeg, letterlijk, aangezien ik denk een derde van mijn school ziek thuis was. (500 van de 1500 studenten) Het griepseizoen is begonnen! En natuurlijk de angst van velen voor H1N1 (swineflu) Met trots mag ik mededelen dat ik nog niet ziek ben (even afkloppen nu haha:p) Vraag me af hoe dat allemaal is in Nederland, hier is het in iedergeval een Hot-Item.

Vrijdag vertrokken richting Edmonton, de hoofdstad van Alberta, waar zich het grootse winkelcentrum van Noord-Amerika bevindt! Mijn counsselors zoon moest schaatsen in Edmonton, en die bleven daar voor het weekend. Gwen had mij uitgenodigd en gevraagd of ik nog iemand anders mee wou nemen! Haha dat hoeven ze natuurlijk maar 1x te vragen:D We hadden Paulina (mexico) onderweg opgepikt en na 5 uur aangkomen in ons Hotel:) (Met Hot-tub (A)) Leuke verrassing was dat tegenover ons hotel zich een Tim Hortons bevondt, dus het was duidelijk waar we onze avonden zouden gaan bevinden:D Diezelfde avond had Gwen ons gedropt in the West-Edmonton Mall, wat echt reuzachtig groot is. In plaats van een gewoon winkelcentrum heeft het een gigantisch zwembad, een amusementspark, een schaatshal, een bioscoop, en noem het maar op, ze hebben het daar! Vrijdag hebben Paulina en ik een beetje gedesorienteerd rondgelopen, enigzins overweldigd door alle winkels. We hebben ’s avonds Rachel, een meisje dat net terug is van haar exchange in Mexico, ontmoet. Paulina kon haar al van Mexico, dus dat was ontzettend gezellig! Bij terugkomst in het hotel naar Tim hortons geweest en de nodige Ice Capps gedronken:) Volgende morgen eerst lekker de Hot –tub ingedoken, om vervolgens onze hele dag in de mall te gaan spenderen:D Heel toevallig was Erica (Finland) ook in edmonton, haar gastbroertje moest namelijk ook schaatsen, dus we hadden haar ook nog voor een paar uur gemeet, superleuk dus! Paulina en ik hebben geprobeerd zoveel mogelijk winkels in te gaan, en zo veel mogelijk te kopen (hahhaah we zijn doorgegaan totdat onze pinpas geweigerd werd) maar alsnog denk ik dat we nog niet eens de helft van alle winkels hebben gehad (reden om terug te komen dus:D) Zondag weer richting huis gekeerd, al met al een ontzettend geslaagd weekend!

Week daarop had onze school op woensdag een zogenaamde PEP-Rally. Is waar de hele school naar de sporthal gaat om de teams welkom te heten, en waar ze wat spelletjes spelen etc. Was erg leuk om te zien!

’s Avonds weer een voetbalwedstrijd, helaas weer verloren en dit maal nog kansloos ook... Voor mijn gevoel had ik wel beter gespeeld dus dat was weer een opsteker. Wel is duidelijk dat ik iets meer aan mijn conditie moet gaan doen, want het gaat allemaal niet vanzelf haha!

Donderdag samen met mijn gastmoeder naar Wallieworld (walmart) geweest om nog even snel een halloween outfit te scoren.. Had namelijk nog geen outfit, en had er een op vrijdag nodig voor de get-together met andere exchange studenten:P Hadden maar besloten om een wit dekbedovertrek te kopen, en dat om te toveren tot een Toga, wat gouden touw erbij, gladiator schoenen en een of ander ding voor in mijn haar en een Griekse Godin was geboren!

Vrijdagmorgen vroeg vertrokken samen met Mai (japan) en Auntie Debrah (de sister-in-law van mijn gastfamilie) Zij zou ons afzetten bij een Holiday inn in calgary, waar we Marco (Brasil) zouden gaan ontmoeten, en zijn rotary meeting zouden gaan bijwonen. Onderweg zijn we langs een Health centre gekomen, met ik denk ongeveer 200 mensen die buiten stonden te wachten, wilden namelijk allemaal hun Swineflu shot halen. Gaf echt een raar beeld, voelde meer alsof je in een heel arm gebied terecht gekomen was met allemaal mensen die op voedsel stonden te wachten... best raar dus. Mai en ik zaten trouwens bijna midden in calgary vast op de verkeerde plek, want we waren bij de verkeerde Holiday inn afgezet, en debrah was net weggereden. Gelukkig had ze me net haar telefoonnummer gegeven, en kon ze nog omkeren ahah. Eenmaal bij de goede plek aangekomen haden we 1,5 uur om te doden. We hadden besloten om maar te wandelen naar het dichtsbijzijndste winkelcentrum die we onderweg hadden gezien, was ongeveer een half uur verderop.. Eenmaal daar aangekomen supersnel opzoek gegaan naar nog enkele halloween spulletjes, en naar de Olympische spelen winkel geweest. Nu mag ik mezelf trotse eigenaar noemen van de officiele Vancouver 2010 Mittens (handschoenen) haha, Jippie:D Supersnel teruggerend naar de Holiday inn, we waren namelijk iets te lang in de Mall gebleven:P Rotarymeeting was onderhoudend, enkele magische trucjes geleerd en op naar Marco’s huis! Daar aangekomen snel mijn halloweenoutfit in elkaar gezet, iedereen gedag gezegd (er waren namelijk nog 10 andere exchange studenten :D:D:D) ’s avonds naar een soort van feestje geweest van marco’s gastouders. Er was een waarzegster haha en die vertelde mij dat ik niet een maar twee moeders heb die van me houden, dat mijn oom een verre reis gaat maken, en dat ik ontzettend aardig ben haha (heeft er natuurlijk niets mee te maken dat ik haar van te voren gezegd had dat ik haar zou betalen als er wat goeds uit zou komen:P) was erg leuk, ’s avonds een scavenger hunt gedaan, en pompoenen gecarfd, onze had de 2e prijs gewonnen, maar had natuurlijk de 1e verdiend haha:P
Vrijdag zijn we allmeaal afgezet bij de villa van marcos counsellor in chestermere, waar we het hele weekend zouden gaan verblijven. Daar een feestje gebouwd, waar we de details maar van zullen weglaten..
Volgende middag om 1 uur ons ontbijt gegeten, daarna naar Timmies gelopen, en op het winkelpleintje daar enige inkopen gedaan. ’s Avonds ons klaar gemaakt voor trick en treating. Toen we net met zijn allen ons huis uitgelopen waren gelijk belaagd door een stel 5 jarigen waar een meisje op de meest arrogante tooon ons vertelde dat we veel te oud waren om te Trick en treaten haha begon goed dus. We hebben het ook maar gehouden op een klein cirkeltje, en zjin toen ons warme huisje maar weer binnen gegaan:D daar ons feestje voortgezet :) Het leuke van Halloween is dat iedereen zijn huis zo eng mogelijk maakt, zo waren er de nodige kerkhofjes, skeleten en nom het maar op in de tuinen van mensen:D Zondag was het helaas weer tijd om naar huis te gaan, weekend was echt fantastisch:D

Vandaag is het maandag, en heb ik besloten om maar thuis te blijven, lekker uit te slapen, en eindelijk weer een blog te schrijven.. Aangezien ik enkele klachten heb ontvangen. Deze week weer een voetbalwedstrijd, dus hopen op onze eerste overwinning! Over anderhalve week zit ik in Los Angeles voor een week (och wat heb ik toch een zwaar leven haha:P) daar ga ik disneyland onveilig maken:D en voor de rest staat er niet zo veel op de planning. School gaat steeds beter, leer meer en meer mensen kennen, maar alsnog denk ik dat daar mijn verbeterpuntjes liggen, want de rest is super!

7 November zit ik hier officieel 3 maanden, alweer iets meer dan een kwart van mijn jaar hier, is toch al best een tijd, terwijl het voelt dat ik gister pas vertrokken ben.. Over 254 dagen zien jullie me weer verschijnen!

Heel veel liefs,
Anne

  • 02 November 2009 - 20:37

    Mam:

    Klinkt allemaal super goed, nu nog die eerste winst met voetbal. Maar goed dat je nog een koffer mee terug mag nemen, met al die souveriertjes
    kus mam

  • 02 November 2009 - 20:38

    Marleen:

    Heee an!!
    hier eindelijk berichtj van mij! nu is corn seizoen gelukkig al wel over denk;) beter voor jou. anders zou j strx nog geel worden. zit nu in zeist op m kamertj. lekker t computeren, choco t eten en aan t bedenken dat ik nog samenvatting voor fysiologie moet maken:P maargoed dat doen w morgen dus maar gewoon. Wel lekker dat j nu kan voetballen zeg!! haha dat hiken klinkt ook wel maf. dat z als idiooten het snelst op d top willen zijn. dat zou dus nietssss voor mij zijn! als ik boven op d sluftertrap sta ben ik al moe:P haha. ben deze week voor t eerst naar streetdance op de uithof gegaan. ook allemaal nieuw, maar wel heel vet! ook echt moeilijk, niet echt t vergelijken met texelse dans.Wel dom dat die amerikanen soms stug zijn op school. moet j z wat prikken onder hun oksels:P dat zou ik doen:P haha. lekkr hallowweeen gevierd dus!!vriendin op school liet m vandaag haar halloween-sokken zien:P ook errrrrggg leuk.
    Sorry dat zo lang duurde voor berichtj. Veel plezier!!
    Dikke XXX Lena.

  • 02 November 2009 - 20:58

    Bonma:

    Ha, ha,ha Leuke kleindochter heb ik toch!
    als je zoals ik 3 dagen met je moeder in Londen hebt gezeten is al veel van het nieuws oud. ha,ha,ha!
    Fijn om te horen dat je het zo goed hebt.
    liefs Bonma

  • 02 November 2009 - 21:46

    Marcel Verbeek:

    he he, weer een berichtje. en wat voor een. wat doen die councellors veel voor jullie. is dat bij ons ook zo? kan je ze niet gewoon ons spelletje voetbal leren? misschien vinden ze dat nog leuker en ben je straks bondscoach van canada. disneyland in anaheim is erg leuk vond ik. geniet maar weer.

  • 03 November 2009 - 07:16

    Nikki:

    Ey,
    heb je stuk nog niet gelezen! Maar ga ik binnenkort doen, maak vandaag een beginnetje! Ik heb namelijk nog maar 5 min. tijd om te internetten dus denk niet dat ik het einde van jou gewellige, lange stuk zal bereiken. Maar Thanx for the update so far!!
    \Love You
    XXXX

  • 03 November 2009 - 13:52

    Bianka:

    Heehee Anne!!
    Was al bang dat je het niet meer leuk had daar in Canada, dat je niks meer beleefde:P Maar gelukkig heb je echt weer een hoop toffe dingen gedaan. Echt leuk dat je op al die tripjes gaat en dat er zoveel georganiseerd wordt! En volgens mij ben je echt nog niet te oud om te trick or treaten hoor:D!!
    Heel veel plezier in LA (lekker veel foto's maken van de toeristische hotspots;)) en ook veel succes met het voetballen!
    Dikke kus
    Bianka
    (krijg trouwens steeds meer het idee dat ik in de weekend terugga naar een leeg eiland nu Nikki en Anna er ook niet meer zijn, de zaterdagnachten worden toch echt een beetje saai..)

  • 03 November 2009 - 23:25

    Opa :

    weer een heel verhaal , mooi, ik moet nu op chca passen , pa en mam zijn naar londen , kus van mij , en een lik van Ch

    opa

  • 04 November 2009 - 04:59

    Anna:

    Hee Griekse Godin!
    Sneeuw? Cool! Dat kan ik me echt niet voorstellen nu:P Je Halloween klinkt echt supervet! Hopelijk ben je niet teut geworden;) Oh en voetbal gaat vast snel beter! Wat wil je ook tegen chicks met een scolarship voor voetbal.. Achja. In ieder geval heel veel plezier in Disneyland!! Supervet! Oh en heb je eigenlijk een emailadres waar ik m'n klachten naar kan mailen?;) Die mail die ik je 6 weken terug heb gestuurd heb je nog niet op geantwoord:P Een grove schande is het. In ieder geval, tot over heel veel dagen en succes + veel plezier met alles!!
    Hele dikke kus XX

  • 04 November 2009 - 05:00

    Anna:

    Oh trouwens, ik vond je kleurboek maasterlijk:P Nog bedankt daarvoor. Ik vrees dat ik hem weer mee terug moet nemen, zodat jij de in Canada opgelopen schade kan inkleuren.. Maar toch;)
    xxxxx

  • 06 November 2009 - 03:15

    Imme Ruarus:

    Heeey Anne!

    Wauw wat wordt jij veel meegenomen naar overal zeg! En vooral naar een friggin VILLA, weet je hoe tof! Het begint ondertussen toch echt een normaal leventje te worden he, als ik het zo hoor met vrijwilligerswerk, voetbal, school. :)

    En inderdaad, H1N1 is helemaal hip. Het was vorige week weer zover, ik mocht een mondkapje dragen! :) Hoe is dat daar, mensen met mondkapjes? Hele klassen die naar huis gestuurd worden vanwegen een H1N1 geval?

    Veel plezier nog, en spreek je wel weer :D

  • 16 November 2009 - 21:14

    Marie-José:

    Hallo lieve Anne,

    Wat een verhaal. Moest er echt even voor gaan zitten. Wat een bofkont, oktober en dan al sneeuw.Zo te lezen heb je een gezellig druk leven en internationale contacte. Leuk hoor!.
    In middels ben je als drie maanden daar en ik kijk iedere dag naar de brievenbus. Maar helaas nog geen post uit Canada!!!.
    Anna heel veel plezier en geniet. Groet Marie-José


  • 22 November 2009 - 16:45

    Marie-José:

    HoiAnne.

    het blijft moeilijk jou te volgen als je niks schrijft.
    groet

  • 26 November 2009 - 13:49

    Anouk:

    Hee Anne,
    het klinkt allemaal super leuk.
    Ik ga volgend jaar ook op uitwisseling naar Canada. Ik ga naar het plaatsje Kelowna.
    Met welke organisatie ga jij, en hoe bevalt alles je? Zit je met meerdere uitwisselingsstudenten op school? En hoe gaan de contacten?
    Haha beetje veel vragen.
    Ik zou het leuk vinden als je terugmailt: abm@live.nl

    Groetjes Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14707

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: