Lakers, Grey Cup and lots of snow! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu Lakers, Grey Cup and lots of snow! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 December 2009 | Canada, Lethbridge

Bij het Staples Center aangekomen (thuishaven van de LA Lakers), hebben we eerst weer wat souveniraankopen gedaan (alle jongens en meiden, met uitzondering van mij, hebben zichzelf een Kobe Bryant Jersey cadeau gedaan) Ik heb mijn Foam-Finger collectie uitgebreid met een heuse LA Lakers Foam Finger :) Toen het geld op was, zijn we op zoek gegaan naar onze plaatsen, Gwen en ik waren inmiddels alleen achtergelaten en hadden geen flauw idee waar we naartoe moesten. Na heel wat mensen aangevallen te hebben om ons de directie te geven, stonden we voor een deur met V.I.P en Box Seats.. Wij dachten natuurlijk dat dat niet voor ons was, en dat ze ons de verkeerde weg hadden gewezen, maar tot ons grote genoegen bleek dit wel de juiste richting te zijn. Heel Fancy hadden we onze eigen box, waar je alleen in kon komen met een speciaal kaartje haha.. Avond kon niet beter beginnen :D

Mij was verteld dat bij een Laker-basketball game altijd de nodige ‘celeberties’ aanwezig zijn, dus die heb ik druk proberen te spotten haha.. niet zonder succes, want jawel, de enige echte Jack Nicholson was in the building, en later hebben we ook David Beckham mogen aanschouwen. Natuurlijk liepen er ook heel wat beroemdheden op het basketbalveld zelf rond, maar naast Kobe Bryant, had ik geen flauw idee wie wie was.

De Lakers begonnen ontzettend goed, maar na het 1e kwart leek het wel alsof ze er allemaal geen zin meer in hadden, en begonnen ze als een stel oude stroopwafels te spelen.. Het was zelfs zo erg dat Mr. Bryant himself na 3 kwart van de wedstrijd het veld af liep.. Ben je dan in LA, in waarschijnlijk je enigste Laker game ooit, spelen ze de slechtste wedstrijd van het seizoen. Haha maar voor mij mocht dat de pret niet drukken, want ik had het prima naar mijn zin daar, in onze private box :D

Die avond zijn we weer teruggegaan naar ons hotel, om later die avond onze laatste rondjes door Disneyland te wandelen. De volgende ochtend zouden we namelijk weer richting Canada vertrekken.

Maandagmorgen bepakt en bezakt de bus richting het vliegveld gepakt, door de douane etc. heengegaan en weer op naar dat ietwat koudere Canada. Vlucht verliep soepel en voor we het wisten waren we weer in Calgary. Onze koffers opgehaald en weer met de Limo terug naar Lethbridge.

Woensdag hadden we opnieuw een voetbalwedstrijd , kan me de uitslag niet meer zo goed herinneren, maar we hadden waarschijnlijk gewonnen. Donderdag hadden we een Tech session, vrijdag trainen.

Vrijdagavond samen met de Rotaract club naar een basketballgame geweest van de university. We hadden gratis tickets en pizza gekregen om daar aanwezig te zijn, in ruil dat we ons een beetje zouden aankleden in hun kleuren etc. Met zijn allen dus van tevoren druk posters gemaakt, onszelf geschminkt, en alles wat we maar in blauw, goud en wit (hun kleuren) konden vinden om ons lijf gedrapeerd. We dachten dan ook dat we onszelf helemaal hadden uitgeleefd en dat we er ontzettend tof uitzagen, jammer was dat toen we op onze plekken waren gaan zitten, er naast ons een groep met die hard fans zat, die zichzelf van top tot teen blauw hadden geschminkt en druk aan het springen en aan het zingen waren. Voelde we ons ineens toch niet meer zo tof haha:P Maar goed wij kregen de gratis pizza en zij niet, lekker puh:P

Zaterdag de middag bij een vriendin gespendeerd, mijn biljartkunsten getraind. Zondag naar mijn gastzusjes Ringette finale geweest. Was ontzettend spannend en leuk, en gelukkig voor de gemoedsfeer thuis hadden ze ook nog gewonnen :D

De week daarop was vrij normaal, word allemaal een beetje gewoon, dus om jullie nou elke blog hetzelfde te schrijven wordt ook zo saai. Niet zo normaal was onze voetbalwedstrijd die week. Na de 1e helft en halverwege de 2e helft stonden we 5-0 voor om uiteindelijk 5-5 gelijk te spelen.. Hoe doe je dat nou vraag je je waarschijnlijk af.. naja weet het eigenlijk ook niet zo goed.. maar het begon allemaal met onze coach die volgens de scheidsrechter disrespectvol was. Na een beslissing van de scheids zij hij namelijk “Brilliant” en dat kostte hem een enkeltje naar de tribune. Vanaf daar ging het met ons bergafwaarts en regende het blauwe en gele kaarten (blauwe kaart is 2 minuten, gele kaart is 4 minuten) en stonden we op een gegeven moment met 3 tegen 5 te voetballen. Doelpunten vlogen er toen ook gemakkelijk in, waardoor de eindscore 5-5 werd. Onze Coach moet nu 4 wedstrijden op de tribune plaatsnemen vanwege vloeken.. raar maar waar.

Vrijdag naar Calgary vertrokken samen met Auntie Debrah, die me een lift gaf. De weg was best wel slecht, vanwege de sneeuw/hagel val. Gelukkig zonder veel problemen op de plek van bestemming aangekomen. Niet wetende dat Auntie Debrah, die doorging naar haar plek van bestemming, 4 uur deed over wat haar normaal een half uur zou kosten.

Ik bleef , samen met Augusta (Noorwegen), bij Vishesh (India) slapen. Dit weekend stond in het teken van de Grey Cup, de Football finale van Canada, gehost door Calgary. Op zaterdag was er een Parade, waar ze een float met exchange students hadden, namelijk ons :D. Vrijdag eerst naar de Film geweest, New moon.. We wilden natuurlijk niet achterblijven hier, en aangezien Twilight zo’n grote Hype is in Canada, hebben we de film met lede ogen aangezien. Hhaha nee hoor was allemaal zo erg nog niet, moet zeggen dat ik erg heb genoten van de weerwolf scenes (voor de kenners;))
Die avond naar de Mall geweest, en ge meet met andere exchange studenten, we zouden die avond naar een feestje gaan, maar aangezien dat een uur verderop was, en er amper bussen gingen, hebben we besloten om Calgary downtown onveilig te maken. Zaterdag geprobeerd naar de plek te gaan waar onze Float lag, en waar we de rest zouden weerzien.

Ze hadden ons verteld, jaa je moet naar 4th street, 8th avenue gaan.. dus wij aangekomen op 4th street, 8th avenue.. was er helemaal niks, behalve een gesloopt gebouw.. bleek dus dat we naar 4th street, 8th avenue S.W moesten, en wij stonden S.E.. ja verzin het maar..
Parade zelf was ontzettend gezellig, onze float zag er superleuk uit! Het was alleen wel een beetje koud, maarja, daar moeten we maar niet over zeuren haha!
Na de Parade met zijn allen naar de Calgary Zoo geweest, en ik moet zeggen dat het best raar is om Leeuwen, olifanten en giraffe te zien rondlopen in sneeuw:P Na de dierentuin zijn we naar een Mall geweest, daar een beetje de hangjongeren uitgehangen.. doe avond naar Bente’s (Duitsland) huis gegaan, en daar een beetje gepoold etc.. Zondag teruggegaan naar Bente’s huis, voor meer vertier, en rond een uur of 4 ons teruggebaand naar Vishesh zijn huis, waar Auntie Debrah klaar stond om mij op te pikken.

Onze terugweg naar Lethbridge verliep soepel. Schoolweek was niet zo bijzonder, met voetbal hebben we gewonnen. Dit weekend was een beetje een lichte deceptie.. Het plan eerst was dat ik naar de World Cup schaatsen die in Calgary wordt gehouden dit weekend zou gaan, maar omdat ik een voetbaltoernooi had besloten om te gaan voetballen in plaats daarvan .. Helaas was het voetbaltoernooi afgelast vrijdagavond omdat er een sneeuwstorm was, mag met vreugde mededelen dat hier ongeveer 20 cm sneeuw ligt, en op sommige plekken zelfs meer. Maarja geen voetbaltoernooi dus, was wel een beetje jammer. Om het een beetje goed te maken ben ik met een paar meiden van mijn team vrijdag naar een Hockeywedstrijd geweest, was gezellig :D Gister heb ik in de sneeuw gespeeld haha, lekker ouderwets wezen sleeën, sneeuwengeltjes gemaakt etc etc.

Verder hebben we hier inmiddels het huis grotendeels Kerst-klaar gemaakt, namelijk versierd, koekjes gebakken haha het enige watnog mist is een kerstboom..

Hoop dat jullie allemaal een hele fijne sinterklaas hebben gehad!

Hele dikke kus,
Anne


  • 07 December 2009 - 00:04

    Opa:

    verveel je je nog

    niet?????

    opa , dikke kus

  • 07 December 2009 - 05:23

    Mam:

    Ik vind het motto van Nikki inderdaad ook wat, dus ze hetzelfde tegen jou als tegen haar:
    blijf lekker genieten, gewoon omdat het kan

    Dikke kus

  • 07 December 2009 - 10:09

    Iris:

    Hee Anniepannie!

    SNEEUW! Dat wil ik ook joh, lekker sleeen idd. Geniet er vooral van, wat hier in NL valt voorlopig niks... Heb je nog pepernoten gebakken met je hostfamily of iets anders Sinterklazigs ondernomen? Je moet ze gewoon een beetje inwijden in de Nederlandse cultuur. Koekhappen, zaklopen... Wel ontzettend balen dat je het schaatsen hebt gemist! Heb je het wel op tv kunnen volgen? NL heeft gisteren iig de ploegenachtervolging gewonnen. ;) (Voor de rest weet ik het ook niet, Sven zal wel weer wat gouden medailles binnengesleept hebben.)

  • 07 December 2009 - 13:08

    Bianka:

    Een mooie afsluiting van je vorige verhaal zeg!! Voor jou lijkt het trouwens miss zo dat het saai begint te worden, maar voor ons niet hoor:P Vooral blijven schrijven dus, over onbenullige dingen:D
    Oh, denk trouwens dat Iris het spijkerpoepen en het coma-zuipen is vergeten^^
    Kuskus en tot snel!

  • 07 December 2009 - 16:42

    Fleeueuurururrururuu:

    lieve anne
    sorry dat ik niet je vorige ding had gereageerd & beantwoord :$.
    maar ze zijn altijd zo lang;]
    en ik heb niet echt veeel tijd
    ik weet wat j gaat zeggen
    maaaak tjjjdd voor je grote zus
    ik doe me best ;]

    haha jajaaj ik heb het gelezen hoor
    kik heb ook twilight gekeken en ga vanaaf. twi;ight 2kijken
    watleuk allemaal joh!
    ben echt blij dat je in canadaaa zit (:
    ---kan je mij niet meer pesten;p---

    xxxkuskuskuskuskus
    jebentde liefste zus die ik heb ;p
    haha
    en me enige ;]
    nee laat ik zeggen :
    je bent het liefste meisje van canada& van noord amerika & van nederland
    eigenlijk ben je het liefstemeisje van de hele wereld.

    xxxdoedels =]

    KUSKUSKUSKUSKUSKUS

    trouwens ik heb gewoon een 9.3 vor me bioologieee proefwerk!!!!!!!!!!

    goed he?
    je bent zeker heel trots op me -duh;]-

    xxxxxxxxxxxxxxxxxnuga ik echt.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxikhouvanje(L)

  • 07 December 2009 - 18:18

    Pap:

    ff kort dan maar na zo'n lange reactie: wat kost het (voor normale mensen), om zo'n wedstrijdje bij te wonen? (kus) pap

  • 09 December 2009 - 02:54

    Imme:

    Aaaah ik ben zoo jaloers! SNEEUW!!!!!! Weer een superverhaal, natuurlijk! Raar dat 't leven 'normaal' begint te worden he :) nog 7 maandjes, en dan is 't alweer voorbij. :(

    xxx

  • 11 December 2009 - 17:49

    Marit:

    Gaaaaaafff!! Sneeuw!!

  • 16 December 2009 - 20:08

    Marie-Jose:

    Hoi anne,

    eindelijk een up-date.
    Klinkt goed allemaal. Dat fje dat kan mee maken. Chillen.
    Gewoon omdat het kan.
    Ik wens je nu alvast een hele fijne kerst en een spetterend nieuwjaar. Ik ga zaterdag op reis. Wandelen op de kaapverdische eilanden.
    In 2010 lees ik je volgende update weer.
    anne geniet en maak vrienden.

    groet

  • 17 December 2009 - 09:08

    Anna:

    Hee Anne!
    Oeh klinkt weer supervet allemaal:D En sneeuw! Jaloers haha! Ik verwacht trouwens binnenkort een diepzinnig gedicht over die Laker-basketball game van je;) Veel plezier nog!

  • 18 December 2009 - 07:45

    Nikki:

    Heey An!
    pff zeg jij beleeft wel hele normale dingen. Wie gaat er nou niet naar Disneyland LA en een wedstrijd van the Lakers??
    Zo te horen(lezen) gaat alles nog goed met je, gelukkig^^ Wanneer komt er weer een prive update op m'n mail? En om anna te ondersteunen, hoe staat het met het gedicht? Geniet jij nog maar lekker van de Sneeuw en een hele fijne kerst toegewenst! HOe zit het trouwens met de kerst gekte in Canada? Ik vind het hier in Australie best mee vallen. Maar ja, met 30 graden kerst?? Gek in hun hoofd :)

    Have fun

    Xx Je BFK

  • 30 December 2009 - 09:57

    Marit :

    Wordt tijd dat je ons weer iets nieuws laat weten An! haha je hebt het ook zo druk met alles! Hoop dat je handen er nog niet afgevroren zijn!
    XX

  • 02 Januari 2010 - 10:30

    Marcel Verbeek:

    ook bij jullie is het koud zie ik.
    Anne, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. dat er nog maar heel veel mooie verhalen bij mogen komen.

  • 08 Januari 2010 - 17:11

    Marcel Verbeek:

    Beste Anne,

    Nog de beste wensen. Ben op de hoogte van de thuissituatie en hoop voor je dat je er toch in slaagt om van de laatste dagen in Canada te genieten. Ik vind het voor jouw ontzettend jammer dat je daar weg moet, maar ben blij voor je moeder dat je straks weer bij haar bent. Natuurlijk zal ik wel alle mooie verhalen missen. Goede terugreis.

  • 09 Januari 2010 - 20:36

    Pamela:

    Hi lieve Anne,
    hoe is het daar? de laatste daagjes dan. Hoorde dat je donderdag weer terug komt.. We hadden een mail van je moeder gekregen dus vandaar ben ik op de hoogte van de situatie. Geniet er nog even van de laatste daagjes, en daarna sluit heel texel weer zijn armen om jou heen.. hihi!

    dikke kus, en alvast een goede terugreis!

    ps. weet dat je altijd welkom bent als je behoefte hebt om tegen een bal aan te trappen, al zal het wel weer wennen voor je zijn want hier kaatsen de zijlijnen de bal niet terug!;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 1746
Totaal aantal bezoekers 14710

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: