PARTY IN THE USA!! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu PARTY IN THE USA!! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

PARTY IN THE USA!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 November 2009 | Canada, Lethbridge

Na al weer iets minder dan 2 weken teruggekeerd te zijn van mijn SUPERGEWELDIGETOFFEFANTASTISCHE week in LOS ANGELES, CALIFORNIË, moesten we maar weer eens een blogje schrijven!

Vorige blog was ik geëindigd na mijn superleuke Halloweenweekend, dus vanaf daar zullen we de draad weer oppakken :)

Na mijn dagje rust was ik er weer helemaal klaarvoor om het Canadese schoolleven weer in te gaan, fris en fruitig zoals ik altijd ben in de morgen was het dan ook weer heerlijk om lekker om half 7 die verdomde wekker in mijn oor te horen tetteren :( Och wat had ik dat gemist :P

Woensdag had ik een voetbalwedstrijd, waar ik de uitslag zo gouw niet meer van weet, maar wel weet ik dat we gewonnen hadden! Wat het nog beter maakte was dat ik met 3 goals en enkele assists tot speelster van de wedstrijd was gekroond (doen we elke week bij 2 spelers van ons team) houd in dat je een sjaaltje mee naar huis krijgt, en je wordt iets van teamcaptain voor de volgende wedstrijd :) Altijd leuk natuurlijk :D
Donderdag een Technical session met voetbal, is een gewone training, maar meer gericht op iets specifieks..

Vrijdag kwam Marco (Brazilië) over vanuit Calgary voor het weekend, om het o zo reuzachtige Lethbridge te bewonderen. Die avond zijn we naar JP’s (France) verjaardagsfeestje geweest, wat wel gezellig was… Hadden we beiden niet verwacht aangezien JP nooit een woord zegt, en als hij wat zegt het vaak niet veel verder komt dan Yes or NO.. Wat misschien hielp was dat er heleboel leden van de rotaract club(studenten) waren, die ons weekend in Waterton hadden opgezet en geleid, dus was superleuk om hun weer te zien :D

Zaterdag heb ik Marco stukjes van de Nederlandse cultuur laten zien, want wonder boven wonder hebben ze hier een winkeltje genaamd de Wooden Shoe (mogelijk al eerder genoemd in een van mijn blogs) waar ze allemaal Nederlandse spulletjes en lekkernijen verkopen haha.. Sinterklaas gaat op deze manier niet geheel aan mij voorbij, want ook in de Wooden shoe verkopen ze nu pepernoten, chocolade letters en speculaas :) Heb Marco dus maar even bekend gemaakt met het fenomeen Sinterklaas en zijn zwarte pieten! Het zwarte pieten gedeelte begreep hij niet helemaal, en vond hij enigszins racistisch, maar de chocoladeletters en pepernoten gingen er desondanks goed in :) Na al deze Hollandse geweldigheid zijn we naar de Mall geweest, natuurlijk niet zonder te stoppen bij onze grote liefde Tim Hortons om een Iced cappuccino te verorberen, om de Ode aan Michael Jackson te beschouwen in filmvorm, namelijk This is it!

’s Avonds zijn we, samen met Mai (Japan), naar een professionele hockey wedstrijd geweest, namelijk de Lethbridge Hurricanes tegen de …. Broncos (één of ander team uit Sasketchwan, geen idee hoe ze heten) Wonderbaarlijk genoeg hadden we supergoede tickets, rij 2 in het midden, dus konden we alles goed zien, haha en met name Nr.5 waar Mai en ik de hele wedstrijd naar gestaard hebben, tot grote ergernis van Marco :p!

Zondag wezen zwemmen in een zwembad, wat ontzettend komisch was aangezien Mai niet kan zwemmen haha. Leuk van het zwembad was dat ze grote, hoge duikplanken hebben, waar je vanaf kon springen. Marco en Mai durfde het helaas niet aan, Ik kon deze kans natuurlijk niet laten liggen, en heb een sprongetje gewaagd! Wonder boven wonder is zelfs mijn bikini op zijn plaats blijven zitten, had verwacht dat het na de sprong ergens los in het water zou drijven :P Jammer genoeg hebben ze geen Hot-tub bij het desbetreffende zwembad, en moesten we het dus doen met het gewone zwemwater dat volgens onze mening toch echt wel een paar graadjes warmer kon!

Maandag was het helaas weer tijd voor Marco om terug te keren naar Calgary. Aangezien mijn Auntie Debrah (sister-in-law van gastgezin) richting Calgary ging die dag om te winkelen, zijn Marco en ik met haar meegegaan. En tot mijn grote verrassing zijn ze hier ook bekend met het Ikea-fenomeen, hebben daar iets meer dan een uurtje geshopt . De ikea’s hier zijn toch wel een stukje kleiner dan die in Nederland, want daar zit je gemakkelijk meer dan 6 uur te winkelen, hier moet je toch wel heel traag zijn, ontzettend vaak verdwalen of gewoon extra rondjes maken wil je dat bereiken! Na lunch nog naar een gewone Mall geweest, daar beetje rondgehupst en daarna Marco thuis afgezet en weer teruggegaan naar Good Old Lethbridge :P

Eenmaal thuisgekomen realiseerde ik me dat ik nog moest gaan inpakken, Ik zou namelijk de volgende dag om 5.30 (in de morgen, ja) richting LA vertrekken OEH OEH!! Na enkele keren mijn ontzettend gestreste Counsellor Gwen (die me meenam naar LA) aan de telefoon te hebben gehad om te kijken of ik alles wel op orde had, besloten dat het toch maar eens tijd was om mijn koffertje in te pakken en alle papieren bij elkaar te zoeken. Ik was ontzettend trots op mijzelf, want niet alleen had ik alles binnen een uurtje gepakt, maar ook had ik alles in een ienie-mienie koffer weten te proppen :) Zoals enkele jonge, blonde, naieve meisjes uit een klein dorpje wel weten, is dat inpakken nooit mijn sterkste kant is geweest haha (kan me nog een Berlijn-trip herinneren waar we allemaal met een hutkoffer zo groot als een bed aan kwamen zetten, en dat was maar voor 3 dagen haha) Wat misschien wel scheelde was dat ik dit keer amper winterkleren mee hoefde te nemen, want in Los Angeles was het namelijk 25 graden!! Whoeheo, slippers, tanktops and shorts ingepakt en ik was klaar om te gaan. Die avond alvast naar Gwen’s huis gegaan, waar we de volgende morgen om half 6 ‘s morgens zouden worden opgehaald door een LIMO! Die avond vroeg naar bed, want wou natuurlijk wel optijd zijn voor de Limo!

Volgende morgen om 5.30 stonden Barret(zoon Gwen), Gwen en ik keurig buiten te wachten op de Limo.. maar toen er om 5.45 nog geen Limo was begonnen we ons toch een beetje zorgen te maken, aangezien het allemaal maar net aansloot met onze vlucht, ofzo.. Maar wat je altijd ziet, op het moment dat Gwen onze medereizigers wou bellen die al in de Limo zaten waar ze nou toch bleven, komt er om de hoek een reusachtige witte grote Limo aangereden :D Daar mogen ze me wel voor wakker maken haha! Eenmaal geïnstalleerd in de Limo bleek dat de dvd het niet deed.. beetje jammer, moesten we elkaar voor de komende 2 uur maar op een andere manier gaan vervelen.. Gelukkig was er genoeg kinderchampagne, waren er lichtjes en andere aandachttrekkende dingen in overvloed (nee geen gewone champagne, want we zijn nog geen 18… ) Ikzelf heb voor het grootste deel geslapen.. Was best wel heel erg ontzettend moe haha!

Eenmaal aangekomen op Calgary airport ingecheckt en de volgende stap was om door Customs heen te komen. Hier was ik best wel een beetje nerveus voor aangezien de Amerikaanse douane heel erg streng en onredelijk kan zijn.. Gelukkig was ik nerveus voor niks, want het ging allemaal ontzettend makkelijk! De man van de douane die mij mijn stempeltje gaf voor in mijn paspoort kon zelfs enkele woordjes Nederlands, hebben de hele tijd dus maar gepraat over Amsterdam (hoe kan het ook anders) en natuurlijk de andere prachtige dingen die Nederland te bieden heeft. Bleek dat hij met het Amerikaanse leger op trainingskamp ofzoiets in Nederland was geweest :) Die steken we maar in de zak!

Voordat we aan boord gingen nog snel mijn laatste Iced Cappuccino gekocht @ Timmies, want ze hebben geen Tim Hortons in de States, moesten we dus nog maar even gauw van gaan genieten! Het vliegtuig zelf was niet heel groot, weinig beenruimte en andere voorzieningen, behalve dan op de 1e rij, waar ik heel toevallig zat! Kon mijn benen helemaal uitstrekken en volop bewegen, waar Gwen, die enkele rijen achter mij vertoefde, gezellig haar knieën bij elkaar moest drukken. De reis begon goed dus!

Een kleine 3 uur later in Los Angelos aangekomen, wat er van boven werkelijk prachtig uitziet met de Oceaan, de bergen, de gebouwen en met name al het groen! Het eerste wat je ziet als je van LAX afkomt (airport) zijn reusachtige palmbomen, beter welkom kan je je niet wensen :D (helemaal omdat het nu door de kou in Lethbridge heel kaal en dor wordt, is zoveel groen wel weer fijn om te zien =))
Op het vliegveld werd onze reisgroep compleet gemaakt door nog 2 medereizigers, wat het totaal op 15 bracht. Zal ze hier even op een rijtje plaatsen, zodat jullie in de rest van mijn veel te lange verhaal een klein beetje een idee hebben wie wie is!
Gwen en Barret : Mijn Rotary Counselor en haar zoon Barret (16 jaar)
Julie, Andrea, Erin, James : Julie is een vriendin van Gwen, met haar kinderen Andrea (17), Erin (15) en James (13)
Sheri, Casey, Carlyle : Gwen’s sister in law met haar kinderen Casey (11) en Carlyle(9)
Becky : Vriendin van Andrea en Erin, komt uit Edmonton, ook 17 jaar
Jonathan en zijn moeder : Jonathan (15) is vriend van James, moeder is vriendin van Julie
John en zijn moeder : John (13) is vriend van James, moeder is vriendin van Julie

Na iedereen bij elkaar te hebben zijn we met de Disneyland shuttle naar de Candy Cane Inn in Anaheim gegaan(waar het hele disneygebeuren is) Op internet hadden we ergens gelezen dat ons hotel roze geverfd zou zijn, helaas werd na aankomst duidelijk dat je niet alles moet geloven wat op het internet staat, want het was eerder zalm-beige met groen :( Jammer dus, maar onze kamer, ontbijt op bed, de hot-tub, het zwembad en de shuttle service naar Downtown Disney maakten dat ruimschoots goed!

Gelijk dan maar van de shuttle service gebruikt gemaakt en op naar Disneyland! In het Disney terrein zijn er 2 amusementsparken tegenover elkaar, aan de ene kant heb je Disneyland en aan de andere kant California adventure, met iets ‘engere’ attracties. Met het ticket dat wij hadden konden we gelukkig beiden in en uit lopen wanneer we wilden :D Ik zal maar niet te diep ingaan op alle attracties, want daar waren het er teveel voor ;) Sinds we nog geen avondeten gegeten hadden, zijn we naar de eerste de beste stand gegaan waar ze Turkey legs verkochten, Is soort van een kippenpoot alleen dan vele malen groter hah!

Na dat we disneyland verkend hadden teruggegaan naar ons hotel, om lekker het zwembad en de hot-tub in te duiken. Volgende morgen zijn we na een heerlijk ontbijt op bed richting Disneyland vertrokken voor meer ontzettend leuke ritjes, de nodige disney figuren gespot, Churros gegeten (heerlijke soort van deegstaven met kaneel eromheen) en de winkeltejs verkent. ’S Avonds wederom de hot-tub ingedoken en een filmpje gekeken :) Donderdag hadden we met de meiden, en enkele vrouwen een busje gehuurd om te gaan shoppen. Ik was in de veronderstelling dat we naar een reusachtige outlet mall gingen, om daarna een tour door Hollywood/Beverly hills te gaan doen, maar bij aankomst bij ons busje de volgende morgen bleek dat we naar een mall in Newport gingen. Newport is waar de TV-serie The O.C is opgenomen, voor degene die dat kennen, dat is één van de rijkere wijken in California .. Onze buschauffeur Albert, die in de jaren 60 vanuit NEDERLAND naar Amerika is gegaan en nog steeds nederlands spreekt:), hij had gezegd dat deze mall niet heel veel duurder was dan de Outlet- Mall, dus dacht ik dat het wel mee zou vallen. Eenmaal aangekomen in de Mall was de eerste winkel aan mijn linkerkant Louis Vitton, met aan mijn rechterhand Gucci.. De toon was toen gezet. Helemaal nadat we een winkel ingingen waar we het merk niet van konden, en het er uit zag of het voor een arme exchange student als ik zelfs betaalbaar was. Hier had ik een leuk truitje gezien, maar helaas pindakaas, 600 dollar :S Misschien moet ik dan maar een tripje Taiwan doen om betaalbare kleren te vinden, toch Imme?

Anyways, de rest van de middag in de Mall doorgebracht, waar ze ook winkels hadden waarvan de kleren wel in mijn bestedingslimiet vielen, maar aangezien we dezelfde winkels ook in Lethbridge hebben besloten om me een beetje in te houden. Eindscore was een muts voor 6 dollar bij H&M, en iets raars waardoor mijn voetbaltas misschien fris gaat ruiken haha (geloof me dat is nodig!) Helaas ook geen Hollywood daarna, want we gingen weer terug naar ons hotel (Krijgen jullie al medelijden met me?) Even daar uitgerust, en weer op naar Disneyland om de avond af te sluiten met een Hot-tub.

Sinds Gwen en ik Hollywood nog niet gezien hadden, en ons programma voor de rest van de dagen dat ook niet meer toeliet, hadden we besloten om op Vrijdag Albert nog een keer te huren om Downtown LA, Hollywood Walk of fame, Rodeo Drive, Sunset Boulevard, Beverly Hills, Santa Monica beach, Venice Beach etc te verkennen. Want je kan natuurlijk niet in LA zijn geweest zonder Hollywood te hebben gezien ;)

Een groot deel van de groep hadden in het verleden al de toeristische hot-spots gezien en voelde er niet zoveel voor om dat nog een keer te doen. Zo bleven we over met Barret, Gwen, Sheri, Casey , Carlyle et moi. Was echt een ontzettende leuke ochtend-middag! Natuurlijk de nodige foto’s genomen van de Hollywood Sign en de Sterren op de walk of fame. De straat zelf was overigens niet zo spectaculair als ik had verwacht, de winkels en gebouwen waren een beetje ‘verpauperd’, vies en oud, en het zag er uit als elke andere straat, alleen hier waren dan sterretjes op de tegels.. Beetje jammer, maar dat mocht de pret niet drukken, want het is en blijft Hollywood haha! Op de straat liepen acteurs verkleed als bekende personages en personen, zo hebben we Michael Jackson, Marylin Monroe, Charlie Chapman, The Joker, Batman, Spiderman and many more gespot. Hele idee is dat je met ze op de foto gaat, en ze dan daarvoor moet betalen. Na Hollywood gaf Albert ons een tourtje door Beverly hills, Rodeo drive en Sunset Boulevard.

In Beverly Hills hebben we een stukje van de Playboy mansion mogen aanschouwen, het huis van Tom cruise, steven Spielberg en meer, maar kan ik me niet herinneren. Onze laatste stop werd Venice Beach, betekende dat ik eindelijk mijn voetjes weer in zand en water kon laten rusten, en ik moet zeggen dat dat erg goed voelde. Strand daar is wel ontzettend anders als ons fantastische strand op Texel, om te beginnen is het best wel vies, daarnaast heb je allemaal winkeltjes (soort van Boulevard) en nog veel belangrijker is dat we op Texel geen mensen hebben die in het midden van de straat ‘Jingle bells Jingle bells help me get drunk’ zingen :p

Na de zeedampen eindelijk weer ingeademd te hebben was het tijd om terug te keren naar Disneyland, waar ons een dinee stond te wachten at Goofy’s kitchen. Dit was ter ere van Gwen’s verjaardag, en was in het Disneyland hotel. Speciaal was dat tijdens het eten er allemaal disney-characters rondlopen. Na het avondeten weer teruggegaan naar Disneyland, waar we tot sluitingstijd in de River-Rapids hebben gezeten (is een water attractie, waar je in een rond ding zit met zijn 8-en en een wildwater rivier doorgaat) Drijfnat teruggekeerd naar ons hotel, waar we met kleren en al de hot-tub ingesprongen zijn, omdat we het zo ontzettend koud hadden.

Zaterdag zijn we naar de San-diego zoo gegaan, wat één van de grootste ter wereld moet zijn. Erg leuk aan de dierentuin was dat de dieren ontzettend veel ruimte hadden, natuurlijk niks vergeleken bij wat ze in het wild zouden hebben, maar voor een dierentuin was het echt heel groot. De Zoo was ontzettend mooi, en vooral omdat het supergroen was, en overal bomen en planten waren. Na de Zoo zonsondergang gekeken op het strand, daar nog enkele surfers gespot, dag geslaagd dus! In Disneyland was er die avond vuurwerk, dus daarnaar toe gegaan.

Zondag was, helaas, onze laatste dag in Disneyland. Onze kaartjes gaven ons toegang om één dag een uur voor openingstijd al naar het park te gaan (Magic Morning) Wilden we natuurlijk niet laten liggen, en daar stonden we dan om 7 uur ’s ochtends, te wachten tot het park open ging. Was wederom superleuk. Eind van de middag zijn we met zijn allen teruggekeerd naar het hotel om ons klaar te maken voor de laatste activiteit. We gingen namelijk naar een Los Angeles Lakers basketball game!!

Applaus als jullie het tot hier hebben gelezen, ben onder de indruk! Ik zal het verhaal op een later tijdstip afmaken, maar jullie alvast dit geven om te lezen, zodat de fanatiekelingen onder jullie weer even zoet zijn!

Heel veel liefs,

Anne

P.S Ben nu ook bezig met foto's op facebook up te loaden, dus die kunnen de meeste van jullie ook even bekijken :)

  • 30 November 2009 - 18:17

    Natasja+familie:

    Lieve anne.
    wow wat een verhaal!hahaha!ik heb het gered..Geweldig zeg naar L.A.!!disneyland,walk of fame!!je maakt weer zat mee lees ik al!wordt bijna jaloers!geniet ervan lieve nicht..
    dikke kus,van ons allemaal!

  • 30 November 2009 - 18:43

    Mam:

    we want more, we want more. fantastisch weer wat van je te lezen
    kus mam

  • 30 November 2009 - 18:55

    Linda:

    HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALO zeg!!!!
    Heb zere ogen van het lezen! Hhaaha je hebt het goed naar je zin daar helemaal top groetjes Linda.

  • 30 November 2009 - 22:31

    WMWMM Van Der Vis:

    Nou Anne,applaus is niet nodig. hoor! Je kunt zo enthousiast schrijven dat het wel lijkt of we je het hele verhaal kunnen horen vertellen. Wat een belevenissen allemaal!!! Die basketballwedstrijd zal ook wel een leuke happening geweest zijn; ben benieuwd.
    Heel veel groetjes uit Breda en blijf vooral lekker genieten!

  • 30 November 2009 - 23:35

    Bonma:

    Applaus heb ik niet verdiend, ik had nog best een stukje door kunnen lezen, maar dat zou voor jou te zwaar zijn.
    Dag lieverd, Bonma

  • 01 December 2009 - 02:15

    Nikki:

    Ow yeah! Ik heb het gered tot de onderste regel van je vet boeiende verhaal ;) Wat doe je toch gave dingen daarzo! Palmbomen zijn gaaf he? En wat dapper dat je wel ff van de hoogste duikplank springt...'k kan me herinneren dat jij diegene was die niet eens in achtbanen durfte^^ Nou ik kan nu niet achterblijven, zal ook ff wat op mijn blog schrijven! Echt gaaf dat je naar Disneyland bent geweest!! Spreek je snel weer ^^
    Hou me op de hoogte ;)
    Xx

    Mij

  • 01 December 2009 - 02:28

    Anna:

    Hee Anne!
    Supervet allemaal! Goed gedaan met voetbal, en je California avontuur klinkt echt gaaf! ... De weersvoorspelling in Lethbridge klinkt iets minder gaaf.. Of nouja, ligt eraan. In ieder geval, ben je de kunst van het snowboarden/skieeen al meester?:D
    xxxxxx

  • 01 December 2009 - 19:52

    Marcel Verbeek:

    de panda's nog gezien in san diego? The walk of fame is inderdaad niet zo bijzonder, nog erger zijn de letters Hollywood. een oud park met vervallen letters. wel prachtige huizen er omheen. "en iets raars waardoor mijn voetbaltas misschien fris gaat ruiken haha (geloof me dat is nodig!)" wat bedoel je, nieuwe sokken?
    bedankt voor weer een leuk stuk om te lezen. fijn dat je het er zo naar je zin hebt.

  • 02 December 2009 - 16:25

    Iris:

    Moet eerlijk toegeven dat ik je verhaal in twee etappes gelezen hebt, maar 't is wel super wat je allemaal meemaakt! Ga zo even je foto's checken.

  • 02 December 2009 - 20:31

    Bianka:

    Wow wat gaaf:D!! Heb ook, net als Iris, in etappes gelezen, want het is gewoon overweldigend!! Had natuurlijk ook niet anders verwacht, maar klinkt echt zooo fantastisch!! Maar die Nederlanders zijn ook overal hè :P Was vast wel grappig om daar Nederlands te praten??
    Nouja, we contacten weer! En natuurlijk hoop ik snel weer een vervolg te lezen!!!
    Dikke kus en knuffels
    XX Bianka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 14708

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: