SWEEEET! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu SWEEEET! - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

SWEEEET!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 September 2009 | Canada, Lethbridge

Hallo allemaal!

Hier dan weer een update vanuit Canada!
Sorry voor de weinig inspirerende titel, maar ik denk dat het een aardig beeld geeft over mijn verblijf in CanadA! Hoogtepunt deze anderhalve week was by far het weekend in Calgary, maar later in mijn blog meer daarover, nu eerst de rest:P

In mijn laatste blog schreef ik dat ik op dinsdag zou gaan paintballen! Paintballen is iets wat ik altijd al eens had willen proberen, dus nu was mijn kans. Chase, de zoon van een Rotarian, is een paintballfanaat en was zo aardig om mij mee te nemen:) Van te voren was ik gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk enkele rooie brandwond plekken (weet niet hoe je het noemt) zou gaan oplopen. In de veronderstelling dat ik met meer beginners zou spelen, maakte ik me hier niet zo druk om.Eenmaal aangekomen op het paintballveld bleek dat ik het enige meisje was, en ook de enige die het niet elke week speelde... Ja inderdaad, lichtelijk angstaanjagend dus. Helemaal toen ze de 'guns' tevoorschijn haalden.. Ik dacht altijd dat paintball een zeer geciviliseerd spelletje was om te spelen.. weer had ik het fout. Het is meer een oorlogzetting met de bedoeling om elkaar neer te schieten.. Haha, maar goed desalniettemin was het superleuk om eens te proberen, en gaf het best een kick om andere mensen te raken. Jammer was dat ze mij meer raakten dan ik hen, maar ook het paintballen heb ik overleefd:D

Woensdag weer een gewone dag op school, waar je elke dag dezelfde vakken krijgt. Na enkele vragen over mijn vorige blog zal ik wat uitleg geven over school etc..
Ik begin de dag meestal met Psychology. Psychology had ik gekozen om te kijken of ik het leuk vond, en me misschien meer kon helpen bij het kiezen van een studie volgend jaar. Helaas is het eerder slaapverwekkend dus denk ik dat ik het laat vallen..
Mijn 2e vak is Sports Performance, het principe is dat je meer over de botten en spieren in je lichaam leert en ook doelgericht ze gaat trainen om je prestatie in de sport die je beoefent te verbeteren. Best interresant dus!
Daarna heb ik spaans, ik zit in de beginnersklas en heb al tot 10 leren tellen (Zijn jullie al trots op me ?(A)) Mijn laatste vak is Physical Education, en dat is vrijwel hetzelfde als gym in je examenjaar! Altijd leuk!

Tot nog toe heb ik nog niet zo van school kunnen 'genieten' als ik gehoopt had. In Canada zijn de kinderen niet heel erg 'outgoing' tegen kinderen die ze niet kennen, dus is het vooral aan mij om contacten te leggen. Was wel even balen, maar elke dag gaat het beter en we moeten het maar zien als een deel van de uitdaging! Gelukkig ben ik niet zo zielig als ik me hierboven voordoe:p, en heb ik wel al 2 meisjes gevonden waar ik de meeste tijd mee doorbreng.

Donderdag kreeg ik een berichtje van Marco (exchange student uit Brazilie) of ik en nog een paar andere exchangies zin hadden om vrijdag naar calgary te komen voor het weekend! Natuurlijk wou ik dat, en had ik superenthousiast gereageerd dat ik wel zou komen. Klein probleempje was alleen dat Calgary tweeeneenhalf uur van Lethbridge vandaan is, en ze in Canada niet of nauwelijks aan openbaar vervoer doen. De enige mogelijkheid was dus om iemand te vinden die mij wel even daar naar toe zou brengen.. Makkelijker gezegd dan gedaan! Vrijdag na school gelijk rondgebeld om mensen te smeken mij naar calgary te brengen..Gelukkig ging er iemand van een andere rotaryclub in lethbridge toevallig richting Calgary, hij vertrok alleen wel een half uur later! Zo goed voorbereid als ik altijd ben, had ik nog niet ingepakt of niks, dus als een gek mijn spullen bij elkaar gepakt en JIPPIE!! ik had een lift:D

Iets meer dan 2 uur later bij Marco's gastgezin aangekomen, al mijn spullen uitgeladen en Henning (de man die me een lift gaf) heel erg bedankt dat hij me gebracht had! Toen ik bij Marco's huis aankwam, was marco nog niet thuis dus fungeerde ik als Verassing! (altijd leuk:D) Die avond bij Marco's gastgezin supper gegeten, op het menu stond (zoals gewoonlijk weer) Mais.. Haha, ach nog maar enkele weken en dan is het Seizoen echt over (whoeheoe)
Om 7 uur naar Calgary airport gebracht, waar Marco's hostmum werkt. Hier zouden we opgepikt worden door Marco' s Counsellor Carolyn! In de tussentijd met Marco souvenirwinkeltjes afgestruind, totdat ik me realiseerde dat ik mijn portemonnee niet bij me had! Bleek dat het nog in de Auto van Henning lag, ik had hem namelijk onderweg getrakteerd op koffie en koekjes en er niet meer aan gedacht dat het in de auto lag :S Zit je dan in Calgary zonder geld... Niet het meest ideale moment om je Portemonnee te verliezen:s Enigzins gestresst proberen henning op te bellen, maar geen gehoor... dus mijn gastgezin gebeld om hem te overladen met telefoontjes en berichtjes dat mijn portemonnee nog in zijn auto lag, hopend dat hij ook daar daadwerkelijk lag... Maar goed, er was niets meer aan te doen, ik moest er maar niet teveel aan denken en zoveel mogelijk van het weekend genieten!

Marco en ik werden opgehaald van het vliegveld door Carolyn en Paulina (exchange student uit Mexico) In de auto hadden we elkaar enorm veel te vertellen, aangezien we elkaar al een tijdje niet hadden gesproken en er in de tussentijd best veel gebeurd was:) Aangekomen bij Carolyn's huis in Chestermere(plaatsje buiten Calgary) bleek dat ze in een soort van Villa woonde. Duidelijk was dat ik mijn op het laatste moment bij elkaar geregelde slaapzak niet nodig zou hebben:P Diezelfde avond zijn we naar Tim Hortons gelopen (DE Canadese Koffiewinkel) en hebben daar onder het genot van een Ice Cappuccino (HMMM:D:D) tot sluitingstijd gekletst! Eenmaal terug in de villa(:p) hebben we tot zeer laat in de avond meer gekletst, gelachen etc etc. Conclusie: Avond 1 was zeer geslaagd!

De volgende ochtend hebben we met zijn allen (haha wel 4 personen :p) pannekoeken gemaakt! ze waren al zeg ik het zelf Verukkelijk! (Haha natuurlijk halen ze het niet bij jou pannenkoeken Pap, maar deze waren ook zeker het proberen waard)

's middags zijn we naar een Mall gegaan. Hier gegeten, gepraat, gehangen en geshopt (althans ik niet zo veel, want..... GRRR) Wel waren Paulina en Marco zo lief om me wat geld te lenen, dus heb ik nog enige inkopen kunnen doen:P. 's avonds geprobeerd alle andere exchangekinderen in Calgary mee te nemen naar de film, maar aangezien we hun nummers niet hebben en hun counsellors de telefoon niet opnemen, bleven alleen wij en al onze vrienden over.. Haha,, Just the three of us..:P
we gingen naar de Time Travellers Wife, zeker een film om aan te raden! Aan het eind van de film hoorde je iedereen (waaronder ikzelf) snikkend de zaal verlaten, geslaagd dus!

De volgende dag gingen we naar Spruce Meadows. Daar was een grote internationale paardspring wedstrijd (Horsejumping) Met ook enkele Nederlandse deelnemers (die het volgens mij best goed hadden gedaan!) Nog interessanter was het terrein eromheen, waar allemaal internationale tentjes waren en ook een HOLLAND STORE:D Allemaal mensen in traditionele Nederlandse outfits inclusief klompen, waardoor Marco en paulina nu denken dat iedereen in Nederland er zo bij loopt. Maar goed, in de holland store kon je Haring, drop, kaas , FRIKANDELLEN!, kroketten en POFFERTJES kopen! Ik met al mijn enthousiasme wou Marco en Paulina trakteren op lekker nederlands eten. Maar na lichtelijk alarmerende blikken die tevoorschijn kwamen op hun gezicht bij het aanschouwen van al deze lekkernijen, besloot ik dat poffertjes het minst risicovol was, en dus hebben we Poffertjes gegeten:D Helaas is de kunst van het poffertjes bakken nog niet helemaal doorgedrongen bij de Canadezen, en waren ze niet helemaal gaar.. Desondanks vonden Marco en Paulina het toch best lekker:D Altijd leuk! Helaas was het na spruce meadows tijd om afscheid te nemen :( Het weekend was SWEEEEEEEEEEET (Ik word al een echte canadees;)) en zeker voor herhaling vatbaar! Het was heel fijn om met mesnen van je eigen leeftijd te praten, die hetzelfde meemaken, en dus je ook begrijpen! Conclusie: SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maandagochtend was het in alle vroegte weer tijd voor school, en na het opgebouwde slaapgebrek in Calgary was het bijzonder moeilijk om mijn bed uit te komen, terwijl het normaal al amper lukt (moet je nagaan;)) Na school naar het ziekenhuis gegaan voor een orientatiemeeting. Ik ga namelijk volunteeren in het ziekenhuis, wat betekent dat ik Icewater rond ga brengenn, samen met leeftijdsgenootjes. Is dus een mooie manier om wat te kunnen betekenen voor de mensen hier en tegelijkertijd meer contacten te leggen! Dinsdagmiddag had ik een interview om te kijken of ik wel geschikt was, en die heb ik wonder boven wonder doorstaan:) Vandaag ziek thuis gebleven, voelde me de afgelopen dagen goed beroerd, was ontzettend moe, dus vond ik het tijd om rustig aan te doen..

Morgen ga ik definitief wisselen van gastgezin, na enige dagen van mogelijk wel of niet wisselen! Vandaag alles ingepakt en mijn kamer opgeruimd.. Aankomend weekend staat nog niks gepland, maar morgenochtend heb ik weer een rotary meeting, dus wie weet!

Hele Dikke Kus uit Canada!
Anne

  • 17 September 2009 - 03:35

    Imme Ruarus:

    Wauw Anne! Dat klinkt allemaal echt weer super, ik moet zeggen, ik ben een beetje jaloers dat ze je gewoon begrijpen als je Engels praat ;) Waarom was het nog niet zeker of je van hostfamily zou wisselen? Ze wilden je niet kwijt? ;)

    xx! Imme

  • 17 September 2009 - 05:24

    Mam:

    Hoi Lieverd,

    Heerlijk weer zo'n verhaal van jou te lezen.
    Wat lief van je dat je meneer Henning koffie met koekjes hebt gegeven, maar je hele portemonnee is wel wat overdreven hoor, zelfs voor jou! Hoe ben je eigenlijk terug in Lethbridge gekomen?
    Fijn dat je een topweekend hebt gehad.
    Kus mam

  • 17 September 2009 - 09:06

    Nikki <3:

    Yow Anne,
    Wat maak je toch gave dingen mee daar! Paintballen moeten we ook maar een x doen als je terug bent, dan ben jij namelijk de enige met wat meer ervaring (kun je ons inmaken) Wat leuk dat het gelukt is bij het ziekenhuis! Heb je weer wat meer te doen door de weeks:p Heb je je portemonee al weer terug trouwens? MOrgen nog een dagje thuis? ;) XXXXX

  • 17 September 2009 - 09:43

    Tomas:

    zooo..... wat heb jij het ongeloofelijk saai daar zeg.. ik bedoel wie zou nou al die dingen willen doen.(A) maargoed, zo te horen gaat het wel lekker daar!! Ga zo door;)

  • 17 September 2009 - 09:44

    Iris De Wolf:

    Hee Anne!
    Wat doe je toch veel dingen daar, joh! Dat paintballen klinkt echt gaaf. ;) En een weekendje Calgary is natuurlijk ook niet verkeerd! Zo kom je nog eens ergens.
    Ik voel me een beetje schuldig dat ik echt niks van me laat horen, dus ik zal je binnenkort maar eens een lekker lange e-mail sturen over 'al' mijn belevenissen hier.
    Ik heb wel een klein vraagje: waarom wissel je zo vaak van gastgezin? Of lijkt dat alleen maar zo? Nou ja, blijf genieten en veel liefs!

  • 17 September 2009 - 13:07

    Pap:

    Bedankt voor die pannekoek! maak er wat moois en geniet er vooral van. xxx pap

  • 17 September 2009 - 13:38

    Anna :

    Een update! :D
    En.. Poffertjes!!!! Cool! Paarden zijn vet trouwens(h) Klinkt echt heel tof allemaal! Ik vraag me trouwens hetzelfde af als Iris (over dat gastgezin wisselen), dus als je dat nog even wilt ophelderen spoedig.. ;)
    Xxxx

  • 17 September 2009 - 13:38

    Bianka:

    Hee Canadees-to-be!
    Zit nu op de faculteit stiekem persoonlijke dingen te doen op internet, dus moet wel supersnel zijn.. Maarr, moet zeggen dat je weer echt een gaaf verhaal vol gafe activiteiten hebt geplaatst!! Ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt:)
    Kus van mij en kijk alweer uit naar je volgende belevenissen:P!! (Wel verstandig om even rustig aan doen ja, veel succes daarmee ;))
    XXX

  • 17 September 2009 - 13:45

    Marcel Verbeek:

    Hoi Anne,

    Als fries (zien alles negatief en van 't zal wel nooit een 10 worden) zat ik te wachten van wat is er nu verkeerd gegaan. Eerste avond was geweldig, 2e was ook tof, ik dacht toen, nu komt het slechte nieuws, maar néé hoor, alles was leuk. Hoe ben je nu terug gekomen en heb je je beursje weer?
    Mag ik je quote " Mijn laatste vak is Physical Education, en dat is vrijwel hetzelfde als gym in je examenjaar! Altijd leuk!"
    gebruiken op school? Ik hang hem dan op het bord.
    Voelt net zo leuk aan als een compliment over de bakkunst van pannenkoeken.
    Het ga je weer goed.

  • 17 September 2009 - 14:51

    Anne:

    Hier dan het antwoord op al uw vragen ^^

    @ Imme: Haha, het was niet zeker omdat het gastgezin waar ik naar toe zou gaan allemaal een beetje ziek waren, dus dat was niet verstandig, en woensdag was ik niet lekker, dus ook niet zo verstandig, maar vandaag moet het dus gebeuren;)

    @ Mam: Gwen heeft me opgehaald en teruggebracht:D

    @ Nikki: Portemonnee vond ik gelukkig zondag terug, veilig op mijn bedje:P

    @ Iris/Anna: Ik wissel nu inderdaad nogal veel, maar dat komt omdat de 1e week je bij je counsellor verbleef om haar beter te leren kennen, en mijn 2e gastgezin maar tijdelijk was. Als het goed is verander ik pas over enkele maanden weer:D

    @ Bianka: Haha wat klinkt dat coowl, op de 'faculteit' :P

    @ Marcel: Natuurlijk mag je mijn quote gebruiken, ik voel me vereerd:P

    voor meer vragen zijn jullie altijd welkom, ik zal ze met liefde beantwoorden:P

    Liefs


  • 17 September 2009 - 18:59

    Linda:

    Hey Anne,

    Erg leuk om iedere x weer je verslag te lezen!
    Zo blijven we mooi op de hoogte wat je daar allemaal uitspookt.
    En ik weet nu al een heel eluk welkomst cadeautje voor als je weer in nederland komt............iets met maïs :):):):)

    Groetjesssssss

  • 18 September 2009 - 16:52

    Bonma:

    Wat een heerlijke informatieve lange mail
    even een Bonma's wijsheid:
    "Mensen maken zichzelf vrij door met elkaar te praten."
    liefs Bonma


  • 20 September 2009 - 14:28

    Anna:

    Hee Annee!! :D
    Even een antwoord op jouw alleszins interessante reactie:
    Kinky? Wat loop jij nou weer te bazelen?:P En als er niets te updaten is doe ik dat dan ook maar niet hè(A) Ik wacht nog steeds op het terugmailen van je trouwens! Een grove schande is het. Wanneer is je volgende update?
    Spreek je snel!:D Dikke smakkerd;)

  • 20 September 2009 - 18:46

    FLEURZ:

    allerliefste zus van de hele WERELD
    WAT EEN VERHAAL
    maarja, ik heb het gelezen hoor ;)
    Sorryknorrie ik heb je vorige verhaal niet gelezen, want toen had ik het te druk met mezelf :P

    Ik neem aan dat je nu dan in je nieuwe gastgezin bent?
    IS HET COEWL?
    heb je broertjes >
    of heb je zusjes. ?
    of heb je eenhondje
    TELL MEEEE
    (mailmaar ofzzeeuu)

    Maar ik vind hte wel coewl hoor, jouw hele verhaal
    eigenlijk is het wel raar dat je nu in canada zit! ;p

    Maar ben echt superblij voor je dat je het geZellig hebt :D

    Ik zal even wat vertellen over : mij, mezelf&ik
    Nou, ik heb supergoede cijfers, hier komen ze allemaal :
    Engels, een 9,0 en een 9,5
    Wiskunde, 8,0
    Techniek, 7,5
    Muziek, 7,5 & een 8,5
    die 8,5 was het hoogste van de klas :D (deed ik met marije)
    We moesten allemaal sporten doen in de blues, en je raad nooit wat wij deden :P
    DE MOONWALK :D:P
    (dankje voor mij de moonwalk leren =) )
    & bowlen, & paardjerijden& zwemmen & Kickboxen etc.
    Voor nederlands (goedgebekt) had ik een 8,0 en dat is echt heel goed, want er waren ook best veel met een 2, 3,4 ,5
    Voor frans had ik een 8,3 & we krijgen nog een cijfer terug
    Maar voor engels krijgen we ook nog een cijfer terug

    Volgende week heb ik 3 PW
    1-Biologie
    2-Engels
    3-Wiskunde
    naja, deze vakken zyn best simpel :P
    Dusz ik kom er wel doorheen

    VOETBALGINGSLECHT
    ik stond linksachter :S ARGGGGGGGG......
    en we hadden 3-0 verloren :(:(:'(
    wij moesten tegen duinrand en die had 9-0 gewonnen een x en hun zyn wel goed,
    Maar we hadden wel van Mc3 gewonnen de vorige keer, wat je waarschijnlijk al weet (A)

    Lang verhaaltje hea ?
    een kickboxer op tv had roze haar, gek heaa
    of rood,
    weet de kleur niet prcies
    maar hij is nog lelijk ook!!!!
    Ik vind het echt heel leuk op school,
    want ik heb al nieuwe vriendinnen die zyn echt heeel aardig! :D
    Onze klas ik ook wel leuk,
    =)
    Je hoort nog wel wat dingen van myn klas enzo via de mail, want dat hoeft niet iedereen te weten ;) ;););)

    XKUSJES
    VAN MOONWALK GANGSTER FLEUR :D


  • 21 September 2009 - 09:18

    Richard En Clau:

    eerste keer dat ik je op gezocht heb.
    sorry hier altijd druk he.
    ik heb wel met je vader en moeder gesproken dus waren wel een beetje op de hoogte .daarom is het leuk om te lezen dat je langzaam toch je draai vind.ga zo door en we vinden het nog steeds knap van je.
    gr en een dikke x richard en claudia

  • 21 September 2009 - 23:03

    Jos:

    Hai Anne;
    Leuke reisverslagen heb je gemaakt. Via Nikki ben ik bij je uitgekomen. Ik heb een paar vragen over je verblijf in Lethbridge: Wat eten ze bij jullie als de mais op is? Hebben ze ook gebakken visjes? Als 1 of meer vakken tegenvallen mag je dan ook wisselen? En wat een geluk dat je warme kleren hebt meegenomen, over een week is het nog maar rond de 10 graden! Heel veel plezier bij je nieuwe gastgezin en al je aktiviteiten!
    Groetjes.

  • 24 September 2009 - 18:18

    Bianca:

    he anne

    fijn dat je het zo naar je zin heb. sorry dat ik nu pas reageer maar heb nou eenmaal een druk leven. afgelopen maandag weer gewonnen net aan met 2-1. is wel even wennen maar gaat best goed hoor. spreek je moeder regelmatig dus we roddelen wat af over je haha. groetjes en ik laat af en toe even wat van me horen doeiiiiiiiiiii

  • 26 September 2009 - 12:48

    Arno:

    leuk om zo je reisverslagen te lezen het zijn nu de dingen waar je in je verdere leven altijd aan terug zal denken, zoals ik in mijn dienstijd in Suriname heb gezeten. Haal het maximale eruit.
    met voetballen missen wij je echt en dat is tevens een garantie dat wij aan je denken.
    veel plezier en hoort wel weer van mij.
    Groetjes Arno

  • 29 September 2009 - 11:36

    Nathal De Wijn:

    zeg ann, niet al te gezellig daar maken he, straks kom je niet meer terug!!! ;P

  • 29 September 2009 - 17:24

    Nikki:

    Heey Anne!!
    Doe eens een dansje...... op je knieën (a) Check de mail van Anna maar ;)
    Leuke foto heb je! Alleen wanneer volgen er meer??
    Dikke kus
    MIj

  • 04 Oktober 2009 - 12:35

    Anna:

    Ruige foto, Anne! Vet leuk! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 1158
Totaal aantal bezoekers 14713

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: