Berend botje ging uit varen... - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu Berend botje ging uit varen... - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Berend botje ging uit varen...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 September 2009 | Canada, Lethbridge

Jawel dames en heren, vandaag is het moment aangebroken dat ik mijn eerste beer (in het wild) heb gezien!! Alhoewel hij (of zij) zich op ongeveer 50 meter afstand bevond, en op mijn foto niet meer is dan een bruin stipje was dit voor mij toch best een heel speciaal moment:D (Gedeeld met 10tallen andere gekken die hun auto langs de weg hadden geparkeerd om als randtoerist foto's van de beer te gaan nemen) Maar goed, verder met de orde van de dag.. weer een update! Ik zal beginnen waar ik mijn laatste blog geeindigd ben:D

Donderdagavond nam Rita (Van mijn rotaryclub) mij naar een muziek/cabaret/comedie geval wat echt ontzettend leuk was! De theatergroep is semi-proffesioneel, maar was nauwelijks te onderscheiden van een 'professionele' groep. Kortom, een leuke avond uit!

Vrijdagochtend snel naar school gegaan om een Student ID te laten maken. Op de foto's hier mag je gelukkig wel lachen, maar helaas is de foto er niet veel mooier op geworden..:S

Om 10 uur met Debbie,Ed, Lindsay en Jessica (Debbie is de dochter van Richard en Diana, mijn huidige gastfamilie) richting de Rocky mountains vertrokken:) Aangezien ik de Rockys tot dan toe alleen nog van een afstand had bewonderd keek ik heel erg uit naar de kampeertrip:D
Helemaal toen we bij de ingang van de camping een folder kregen met de waarschuwing dat er in dat gebied veel zwarte beren en grizzly beren waren, kon mijn weekend niet meer stuk. Jammer was dat het enige wildlife dat ik tegen ben gekomen eekhoorntjes waren die Kingston (hun hond) terroriseerden. Eenmaal aangekomen bij onze kampeerplek middenin de mountains werd ik aangenaam verrast door de ligging van de kampeerplek. In plaats van dat je in rijtjes naast elkaar staat, met uitzicht op je buurman's wasrek, had je hier bomen,bomen en nog eens bomen. Je moest heel goed je best doen om niet te geloven dat je de enige was middenin het bos:) quite a view! Nog aangenamer was dat Debbie en Ed een trailer hebben, waardoor we 's nachts geen kou hoefden te vatten (Lucky me:D)
Het avondmaal bestond, zoals de laatste 14 dagen, uit met name mais. Waarom? Het blijkt dat het cornseason is, en dus eet iedereen mais het liefst elke dag tot het einde van het cornseason.. (godzijdank is dat bijna, want een paar dagen mais is niet erg, maar na 2 weken komt het wel je neus uit:P)

Na een comfortabele nacht werd ik de volgende ochtend gewekt door Lindsay (7 jaar, en heeft om 7 uur 's ochtends meer energie als dat ik de hele dag heb) Lindsay is in alle vroegte opzoek gegaan naar champignons in het bos om haar befaamde Poison te maken... Waarschijnlijk was haar poison ook echt poisonous, want de champignons zagen er niet al te 'vriendelijk' uit..
's middags zijn we voor een lange wandeling rond het meer gegaan. Het uitzicht op het meer is werkelijk prachtig. Je ziet een blauw meer, groene bomen, reuzachtige bergen afgetopt met a blue clear sky (kan zo snel niet op het nederlandse woord komen)

's avonds rond het kampvuur gezeten, gekletst etc etc..

zondag was het helaas tijd om naar huis tegaan.. Het weekend was ontzettend gezellig en Deb's familie is superaardig dus het was zeer geslaagd! (extra leuk is het dat ik na mijn huidige gastgezin naar hun familie ga voor 2 en een halve maand)

Maandag was het (helaas) tijd voor school... Betekent om 6.30 opstaan , de (gele!) bus nemen en proberen om naar al je lessen op tijd te gaaan.. Al met al een hele uitdaging dus na een zomer vol luieren en uitslapen:P

Natuurlijk ging het dan ook fout en zat ik de hele ochtend in de verkeerde les.. De school zelf is vrij groot, en verdwalen was vrij gemakkelijk (dat was mij dus ook gelukt..) De rest van de week ging beter, en bestond uit meer school, mensen leren kennen etc.. Conclusie is dat ik de 1e week overleefd heb :D

Vrijdagmiddag heb ik iets in de richting van Hiking boots gekocht, aangezien ik het weekend voornamelijk in Waterton National park ging doorbrengen :D (in de nationale parken doen ze veelal lange wandelingen richting een deel van de berg, en dat was dus ook wat ik ging doen) Ik dacht dat het noodzakelijk was om hier nieuwe schoenen voor aan te schaffen, omdat ik het weekend ervoor op mijn slippers had gewandeld en mij verteld werd dat dat waterton niet erg succesvol zou verlopen als ik dezelfde strategie zou hanteren.. Nieuwe schoenen dus! Vrijdagavond bij Deb en ed gegeten en Twilight gezien.. Jessica en Lyndsay hebben een Twilight verslaving, en aangezien ik me god geen idee had wat dat was, was het tijd voor bijscholing:P

Zaterdag deed ik vrijwilligerswerk bij het In the Shadow of the Bridge festival in Lethbridge. In Lethbridge staat een brug voor treinen die van de ene naar de andere kant gaat, en die bestond dit jaar 100 jaar.. Reden voor een feestje dus. Ik hielp bij de Beergarten, dat georganiseerd werd door de Rotary. In de beergarten werd alcohol en pop (frisdrank) verkocht en genuttigd. Mijn taak bestond voornamelijk uit rondjes lopen, stoelen rechtzetten, blikjes en flesjes ophalen en recyclen. (Drinken verkopen mocht niet, aangezien je in Alberta 18 moet zijn om alcohol aan te raken..) Was erg gezellig om te doen! Om 9 uur 's avonds was het moment supreme, waar ze de brug gingen verlichten. De Brug is de langste en hoogste in zijn soort, en verlichten was dus redelijk moeilijk. Was best gaaf om de brug opgelicht te zien in het donker!

Zondag namen Ian en Diane Randell (Rotary) me mee naar Waterton national park:D Ze hadden daar een soort familiereunie. Het was natuurlijk niet zo gezellig als de onze, maar het uitzicht was puur beter:P Een 'hike' gedaan richting de Bertha falls, wat een prachtig utizicht gaf. In het dorpje in Waterton zijn een heleboel herten in het wild, dus dat zorgt voor leuke beelden:D Ook heel speciaal in Waterton is dat je de USA kan zien.. Glacier en waterton liggen namelijk aan elkaar, en ergens tussenin zit de grens:P Het was een hele leuke dag, en alweer een ontzettend aardige familie!

Vandaag, Maandag, Opnieuw naar Waterton gegaan, dit maal met Carol Kundrik en meer.. Bedoeling was een iets langere hike! In plaats van Bertha falls gingen we naar Bertha lake, wat anderhalf uur hoger/verder lag. Waar er zondag zon was in Waterton was er vandaag alleen maar regen.. Was wel jammer, maar nog steeds was het ontzettend leuk om te doen! Bertha lake bevind zich op ongeveer 2150 meter hoogte.. dus was best een stuk omhoog! De nodige foto's genomen en weer teruggekeerd. Het was namelijk ontzettend koud en regenachtig. Bovenin lag zelfs wat sneeuw:D Helaas tijdens onze hike geen beer gezien, maar Carol beweerde dat elke keer dat zij naar Waterton ging ze een beer zag, dus ook nu moest en zouden we een beer zien. Na de hike daarom nog enige tijd rondgereden, en Jawel daar was ie dan de Beer!

Hiermee zijn we weer tot een eind gekomen van de update! Deze week nog niet zo veel plannen, ga morgen paintballen en de rest is nog balnco..
(behalve school natuurlijk:p)

Heel veel liefs!
Anne

Haha By the way, Ik ben hier vanaf afgelopen vrijdag officieel een maand.. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar de Tijd vliegt! geruststellende gedachte is dat er nog 10 volgen:p

  • 08 September 2009 - 03:07

    Anne Van Heerwaarden:

    In al mijn goedheid heb ik geprobeerd foto's te plaatsen, maar het lukt niet.. Jullie zullen dus nog even moeten wachten.. Mijn excuses;)

  • 08 September 2009 - 04:06

    Mam:

    Een maand alweer
    Time flyes when you're having fun! Hoe zit het met al die sporten die je daar ging doen,rugby, lacross, voetbal etc?
    trouwens de eerste keer dat ik hoor dat je wandelen leuk vind

    kus mam

  • 08 September 2009 - 07:22

    Natasja En Nancy:

    Hé lieve nicht...
    wat een ontzettend lang en leuk verhaal heb je weer geproduceerd!!!geweldig om te kamperen in de rocky mountains,weer eens wat anders dan de hoge berg!;)zo te horen wordt je lekker geentertaind en vermaak je je prima..jemig ben je echt alweer maand weg?!hier gaat alles goed,we genieten van onze kleine pup quincy die een echte sokken en duplo dief aan het worden is...ze grijpt haar prooi en gaat er als haas vandoor..geweldig!ik zal je x mail met foto's sturen..
    Hé lieverd nog heel veel plezier!

    xxx natasja

  • 08 September 2009 - 08:36

    Anna:

    Anne!:D
    een GELE bus? Cool! En je hiked heel wat af zie ik.. Sportief hoor:P Je veranderd trouwens wel vaak van gastgezin moet ik zeggen! En de tijd vliegt idd! Anyway, ik zal je weer met rust laten. Sterkte op school nog en veel plezier (uiteraard)!
    Xxxx
    PS. zwak dat je nog geen foto's geüpload hebt;)

  • 08 September 2009 - 09:32

    Iris De Wolf:

    Hee Anne!
    Wauw, wat ben je aan het hiken geslagen. ;) Maar wel gaaf hoor, geniet er vooral van!
    Ik ben trouwens echt van mijn stoel gevallen van het lachen; je stukje is echt hilarisch.
    Ondertussen heb ik nog steeds niks gehoord van Ierland en ik begin een beetje ongerust te worden, maar mijn vader heeft die organisatie gebeld en volgens hen kan ik ieder moment wat horen.
    Nou goed, blijf vooral genieten van alles, en ook veel sterkte op school!
    Liefs, Iris

  • 08 September 2009 - 09:41

    Opa:

    mooi,mooixx opa

  • 08 September 2009 - 09:49

    Linda:

    Hey Anne,

    Leuk verslag heb je weer geschreven.
    Krijg het iedere x automatisch in mijn mailbox.Wel handig anders vergeet ik toch te kijken!!

    Wij hebben trouwens een dochter gekregen.Ze heet Amy.
    Waar kan ik het kaartje naar toe sturen?

    Groetjes Linda,Ap,Youri & Amy.:)

  • 08 September 2009 - 10:25

    Pap:

    Aan dat verhaal van Mam heb ik eigenlijk niets toe te voegen. Geniet er van, xxx pap

  • 08 September 2009 - 11:44

    Tomaus:

    leuk verhaal hoor! ga zo door!!:)

  • 08 September 2009 - 14:05

    Fleurtje =):

    JEMIG
    WAT EEN LANG VERHAAL.
    ALS IK NOG EEN REACTIE ZET, heb ik hem gelezen(A)

    xfleur

  • 08 September 2009 - 14:22

    Bonma:

    Knappe meid hoor om zo'n groot stuk te schrijven en ook nog zodanig dat ik helemaal met je mee kan leven.Ik zie het allemaal voor me.
    Doe je dit allemaal tussen de dagen op school door of hoef je niet altijd te gaan?
    Hoe is het uiteindelijk op die school? J schrijft daar weinig over.
    liefs Bonma

  • 08 September 2009 - 17:17

    Nikki:

    Hey BFKtje!
    Zo te horen heb jij het aardig naar je zin^^ En nu ik zo hoor dat jij wandelen wel leuk vindt kunnen we volgend jaar "rondje Texel" (7 augustus) wel samen lopen(a) Het wordt echt tijd dat je foto's gaat versturen zodat je ons allemaal nog lekkerder kunt maken met je prachtige verhalen.:P En iedereen heeft het zo'n beetje gezegd maar: Respect!! voor je lange verhaal, doe je echt goed! Nou ik hoop (weet eigenlijk wel zekr) dat je je nog gaat vermaken en bekijk vanaaf maar fff je mail ;) Nog gefeliciteerd hè (met je maandse jubileum) Het voelt hier alsof je al langer weg bent hoor (a) Spreek je later schatje :)
    XXX Jou BFK <3

  • 08 September 2009 - 17:20

    Nikki:

    Owja...als ik jou verhaal goed begrijp wordt jij later een bear dundee instead of a crocodile dundee! Je bent helemaal in to beren ;) Geef ze maar een lekkre knuffel van me xD

  • 08 September 2009 - 19:51

    Iris De Wolf:

    By the way, goed dat je bijgespijkerd bent op Twilight-gebied. Ik had precies hetzelfde als jij: Amber was/is er helemaal verslaafd aan, maar ik had geen idee wat het was. Inmiddels heb ik onder dwang de film gezien en twee van de vier boeken gelezen... Bereid je dus maar voor! ;)
    Nog een keer veel liefs!

  • 09 September 2009 - 19:48

    Marcel Verbeek:

    want een paar dagen mais is niet erg, maar na 2 weken komt het wel je neus uit)
    Stap dan maar niet in de sauna, dan krijg je Popcorn.
    Ik zou aankomende zomer mijn vakantie gaan vieren aan de Oostkust van Amerika, maar begin me, na je natuurbeschrijvingen, af te vragen of het niet Canada moet worden.
    Sport je buiten het bos ook nog wat?
    Veel plezier weer.

  • 14 September 2009 - 17:44

    Manon Boogaard:

    Hee Anne!
    Jaja, ook ik neem zo af en toe even de tijd om je blogs te lezen. (moest er wel even voor gaan zitten, want je hebt alweer een hele hoop meegemaakt!) Wat super leuk klinkt het allemaal zeg. Ik zal kijken of ik het een beetje bij kan houden, ben net zoals alle anderen zeer benieuwd naar je foto's. Super veel plezier verder.

    xxx Manon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14715

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: