Vervolg - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Anne Heerwaarden - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Augustus 2009 | Canada, Lethbridge

Hierbij mijn excuses voor de onafgemaakte blog, zoals sommigen misschien al doorhadden had ik het hele verhaal getypt en toen dacht de computer dat het tijd was om het af te sluiten:| geen blog dus..
Nu ik de tijd gevonden heb om weer verder te gaan, hier dan het vervolg!

In Bragg creek kregen we eerst een beetje uitleg gekregen over de accomodatie, wat ze van ons verwachten en dat we geen eten buiten het huis waar we sliepen mochten laten omdat ze het niet zo op prijs stelden als we 's avonds bezoek kregen van beren (wat ik toch best jammer vond:p)
Na de uitleg enige spelletjes gedaan om elkaar beter te leren kennen, daarna gepraat met iedereen en toen was het bedtijd. Op mijn kamer (4 pers.) sliepen allemaal Rotexers (mensen die net terug zijn van exchange). Kamergenoten waren: Jayden (meisje dat naar Nederland was geweest), Iemand die naar Thailand was geweest, en iemand die naar Turkije was geweest. Helaas dus geen mede-exchangers van mijn jaar, maar dat mocht de pret niet drukken!

De volgende ochtend om 8 uur aan het ontbijt, daarna spelletjes gespeeld die ik voor het laatst in groep 1/2 heb gespeeld. Na de Lunch was het tijd voor heritage park in Calgary. Heritage park is een soort van dorpje waar ze oud-Canada weergeven, dus hoe het vroeger was. Was best interresant en leuk, maar we waren er allemaal niet rouwig om dat we weer terug mochten naar bragg creek. 's avonds stond er Linedancen op het programma. Aangezien linedancen (volgens de mensen hier)hoort bij de West- Canadese/Amerikaanse cultuur hadden ze een 2 uur durende sessie voor ons ingepland.. Het was best leuk om met een grote groep te doen, en aangezien linedancen redelijk simpel is, was zelfs ik in staat om goed mee te doen:) Na het single-linedancen deden we de Two-step. Een raar dansje dat je met een danspartner moest uitvoeren. Heel trots was ik op mezelf dat het me gelukt was om niet op mijn danspartners voeten te gaan staan!!:D Enfin, aan alles komt een eind, en dus ook aan het linedancen:( ... Na het linedancen was er tijd voor Rotex en Exchangers om gezellig met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen. pas laat kwamen we erachter dat deze tijd eigenlijk bedoeld was als een soort van 'disco' idee. Om toch nog iedereen van zijn luie reet te krijgen hadden Emily (ex-brazil),Jayden(ex-Holland),Erica(Finland),Mary(ex-France) en ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een (werkelijk prachtig) dansje in elkaar te zetten, eindigend met de polonaise! In een paar minuten stond de vloer vol, helaas dat nadat wij stopten iedereen ging zitten, maar toch!

De volgende ochtend was het tijd voor inpakken, nog meer leuke spelletjes uit de kleutertijd en afscheid nemen. ondanks dat iedereen elkaar nog maar 3 dagen kon, was het jammer om weer afscheid te nemen. De weg terug verliep soepel, aangezien bijna onze volledige auto sliep.

Maandag ben ik van gastgezin gewisseld, wat misschien raar lijkt maar eigenlijk niet zo heel raar is.. (logisch allemaal he;)) De 1e week verbleef ik namelijk bij mijn counsellor gwen (zij is verantwoordelijk voor mij) zodat zij mij beter kon leren kennen of iets in die richting. Nu zit ik bij de Tamkin familie, het is een gepensioneerd koppel met een hele lieve Golden Retriever genaamd Joey (En het is een meisje:P). Ze zijn hier heel aardig voor me dus het bevalt prima!

De rest van de week stond in het teken van de Whoop-up days in Lethbridge. Ik weet niet precies waarom ze dat vieren maar het resultaat is dat ze een parade, kermis, rodeo etc hebben in de ' stad'. Dinsdag ben ik dan ook als brave burger naar de parade geweest, was niet heel speciaal maar best goed tijdverdrijf. Woensdag samen met Mai en Kaylee (kleindochter van vriend van gastvader van Mai, Volg je het nog?) Hier net zo lang kermis attracties ingegaan totdat Mai bijna moest overgeven. Donderdagavond zijn we naar de Rodeo gegaan. Natuurlijk ben ik heel slim en neem ik mijn fotocamera overal mee naar toe... behalve dus de afgelopen week. Jullie zullen het dus moeten doen met mijn o zo goede en zeer samenhangende verhaal! Lucky You!!
De Rodeo was best leuk om een keer mee te maken, het was anders... Ze hebben verschillende soorten paardrijden etc in een rodeo. Het principe is dat je op een dier moet gaan zitten (een paard of een stier) en proberen er niet af te vallen terwijl het dier gekneld word bij zijn edele delen en dus in alle macht probeert je eraf te gooien.

Vrijdagochtend ben ik naar de Japanse tuinen geweest in Lethbridge samen met Mai, we kregen een rondleiding van Bob Hyroyakakaka(weet neit hoe je het schrijft). Bob was betrokken bij de bouw van de tuinen en wist er dus heel erg veel vanaf, een betere gids was er niet! De tuinen zijn gebouwd om men te laten terugdenken aan hoe de Japanners zijn behandeld in de 2e wereldoorlog (er waren veel kampen rondom Lethbridge waar japanners werden opgesloten etc) Het kamp fungeert als een soort van vredessymbool waar de Japanners zeggen vrede te hebben met wat er gebeurd is... De tuinen waren erg speciaal om te zien, foto' s volgen later! (Ik kan nu namelijk geen foto's uploaden omdat ik niet op mijn eigen computer kan, en gebruik moet maken van hun computer.. is allemaal lastig lastig, dus Anna, je zal enkele weken moeten wachten:()
Vrijdagmiddag met Mai rondgehangen in Walmart, op zoek naar shampoo etc wat we maar niet konden vinden.. 's avonds naar vrienden gegaan van de gastvader van Mai die op een boerderij wonen en dus veel paarden hebben (dat hebben ze hier standaard bij een boerderij;)) We hadden een zogenaamde pot luck supper, waar iedereen wat eten meeneemt. Op de boerderij hebben we, om ons zo goed mogelijk in te leven in de cultuur hier, paardgereden. Aangezien Mai en ik niet-nauwelijks konden Paardrijden was dit een hele ervaring. Tegen verwachting in ging het best goed, en ze vonden dat ik het goed zou doen als country/western-girl haha:p

Zaterdag rondgehangen bij de dochter en kleinkinderen van mijn gastouders. Was gezellig!
Zondag ben ik, met nog een paar gaan kayakken op de Old man river. Ondanks dat de rivier niet heel veel stroomversnellingen en watervallen had was het toch ontzettend leuk om weer eens te doen!
Maandag ben ik met mijn gastouders kleinkinderen naar een openluchtzwembad geweest om van het weer te genieten:) (Het blijkt dus dat het hier gemiddeld 30-35 graden is in de zomer, waar ik dacht dat Canada koud was.. zit je dan met al je winterkleren:P)

Dinsdag was echt een superleuke dag, de Familie Funk (ja dat is echt hun achternaam, cool he;p) had JP, Mai en ik uitgenodig voor een boottocht op een groot meer hier vlakbij! Ze hebben een speedboot/motorboot idee met allemaal van die oplaasbare dingen erachter! Na de vele salto's, crashes en botsingen in de lucht (die overigens superleuk waren:D:D:D:D) gingen we BBQ'en naast het meer:) Na supper (zo noemen ze dinee hier;)) gingen we voor nog een rondje op het meer met twee grote banden die achter de boot hingen, zorgde voor veel komische momenten:P Daarna gingen we Wakeboarden uitproberen, Wakeboarden is een soort van Snowboarden in het water. Aangezien ik niet kan snowboarden en een beetje kan skien verwachtte ik er niet veel van... Totaal onverwachts was het bij mijn 2 poging gelukt om op te staan en voor enige tijd achter de boot aan te 'wakeboarden'. Trots als maar kon verliet ik het water(A)
Na het wakeboarden gingen we (rillend als maar kan van de kou) richting de Hot tub in de tuin van de Familie Funk. Die beviel goed!

Vandaag eindelijk mijn vakken gekozen voor school! Ze werken hier met 2 semesters. Elk semester kan je 4 vakken volgen. Het 1e semester heb ik Physical education, Sports Performance, Spanish en Psychologie. Het 2e Semester English, Foods (Koken enzo)Sports performance en Drama. Ik denk dat ik me daar wel mee kan vermaken:)
Na schoolzaken even gaan golfen, want dat doen alle 40+ ers hier.. (niet dat ik een 40 plusser ben, maarja..) Helaas is golf gecombineerd met mij zwaar hopeloos, en was ik blij als ik de bal van dat groene matje afkreeg..
Vanavond ga ik naar een soort van muziek en comedy show en verder ga ik dit weekend kamperen in de Rocky Mountains (jaja de enige echte!) en maandag begin ik met school..

Ik hoop dat jullie het hier weer even mee kunnen doen!

Heel veel liefs,
Anne

P.S Voor iedereen die denkt dat het in Canada te koud is voor insecten(net zoals ik als blonde hollander) dat is het dus niet, in tegendeel, het sterft hier van de muggen, wespen en andere irritante insecten. In de 2en een halve week dat ik hier ben heb ik al een aardige collectie muggenbulten verzameld ;)

  • 27 Augustus 2009 - 04:12

    Mam:

    Ik zal je zeggen, ik vond het wachten op deze blog de moeite waard!
    kus mam

  • 27 Augustus 2009 - 08:25

    Nikki:

    Wow Anne!
    Je hebt tot nu toe echt vet gave dingen gedaan, dat voorspeld veel goeds voor de overige 308 dagen. Ik ben benieuwd hoe school gaat bevallen. Je hebt wel echt interessante vakken daar :) Veel plezier nog hèa!

  • 27 Augustus 2009 - 08:52

    Anna:

    Eindelijk een verhaal van formaat!:D En mooi dat je (wat ik opmaak uit je verhaal) al behoorlijk wat sociale contacten hebt! Dat dansje had ik trouwens wel willen zien;) Succes met school alvast & veel plezier in de Rocky Mountains! xx

  • 27 Augustus 2009 - 11:35

    Iris:

    Hee Anne!
    Klinkt goed! Zo te lezen heb je al heel wat ondernomen, vet goed joh. En je begint ook al wat mensen te leren kennen, dat is natuurlijk ook fijn. Grappig dat het daar zo warm is, dat had ik idd ook niet verwacht! En echt supervet dat je naar de Rockies gaat! Vergeet geen foto's te maken (dit keer). ;)
    Veel liefs!

  • 27 Augustus 2009 - 22:25

    Opa :

    Mooi , Mooi,

    Dikke kus
    opa

  • 28 Augustus 2009 - 07:58

    Bianka:

    Jeetje, wat een lijst van activiteiten:P Maarr, klinkt zeker heel gezellig allemaal!! En zo te horen komt er nog meer leuks, dus veel plezier alvast:D en succes op school natuurlijk!
    Kus

  • 30 Augustus 2009 - 14:57

    Marcel Verbeek:

    Hoi Anne,

    Gelukkig verveel je je daar nog niet. Je gaat dus ook nog 2 echte vakken volgen op school. Ik bedoel natuurlijk Spaans en psychologie. Ben wel benieuwd wat je bij de 2 andere vakken gaat doen.
    Weer veel plezier, en laat je niet prikken.
    Ik moet trouwens wel de tijd nemen om alle stukken van de "buitenlanders" (Jij, Imme, Iris en waarschijnlijk ook Nikki) te blijven lezen. Wat een meesterwerken. Hans F, heeft jullie wel wat bijgebracht.

  • 01 September 2009 - 19:55

    Bonma:

    Nadat je moeder me heeft vermaand omdat ik je niet teruggeschreven heb ben ik gaan zoeken naar je blog en ja dus, gevonden. Ik heb met je meegenoten!Wat een all-round girl wordt je op deze manier.
    liefs Bonma

  • 02 September 2009 - 09:40

    Broer:

    hehe eindelijk een gaatje in mn o zo drukke agenda gevonden om even te kunnen lezen en reageren! klinkt allemaal wel goed hoor, je bent wel al best druk de eerste paar dagen zie ik, vraag me af wat er in je volgende paar blogs staat! dus die ga ik ook maar even snel lezen!

  • 02 September 2009 - 09:49

    Tomas Van Heerwaarden:

    nou nou.. je weet me wel weer jaloers te maken hoor(vooral dat wakeboard gedeelte';)(A))

  • 02 September 2009 - 18:07

    Nathal:

    hoihoi, heb eindelijk tijd en internet gevonden om je blog te lezen. Wat een vette dingen maak je mee!!! Geniet ervan!!!

  • 06 September 2009 - 11:55

    Sanne (huanne Vak..):

    Hee! ik hoorde via je moeder dat je nu in canada bent! supersupersuper gaaf zeg!
    en zo aan je blogs te lezen wordt het ook wel een enorm leuke tijd!
    oeh ben wel jaloers met al die gave wakeboard en 'bijna' beren verhalen!

    iig heeeel veelplezier nog! ben benieuwd naar volgende blogs ;)
    groetjes Sanne

  • 06 September 2009 - 14:56

    Marit:

    Leuk An! je maakt al veel dingen mee! Veel plezier nog! X

  • 01 Oktober 2009 - 06:04

    Ingeborg:

    hallo anna
    ik ben ingeborg en ik zit ook in letbrighe ik woon hier nu al een jaar en heb zeker nog 5 maand voor de boeg
    maar ik ben aan het proberen om het te verlengen met 2 jaar
    ik hoop dus dat je een leuke tijd gaat hebben ik heb dat zeker :-) maar als je een keertje ideen uit wil wisselen of zin hebt om ander mensen te ontmoeten in de city laat het me weten

    gr ingeborg

    ingeborgpranger@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lethbridge

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Lakers, Grey Cup and lots of snow!

30 November 2009

PARTY IN THE USA!!

02 November 2009

Trick or Treat?

07 Oktober 2009

Soccer, Soccer en nog eens Soccer!

04 Oktober 2009

Grenzen verleggend!
Anne

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 14714

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2009 - 15 Juli 2010

Uitwisseling Lethbridge, Canada

Landen bezocht: